י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ומה חושב הציבור על ההסכם

סוף סוף סקר אופטימי לגוש הימין-חרדים: ממשלה בראשות נתניהו

אחרי שהתפנה לבית החולים בעיצומה של תפילת נעילה ושוחרר כעבור שעות ללא פגע, יו"ר הליכוד נתניהו יכול לחייך. סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב מעריך כי לו הבחירות היו היום - יש לו ממשלת ימין על מלא | ומה חושב על הציבור על ההסכם המתגבש מול לבנון | כל הנתונים

סוף סוף סקר אופטימי לגוש הימין-חרדים: ממשלה בראשות נתניהו
נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מכון הסקרים היחיד שממשיך להעריך את גוש הימין עם 62 מושבים מזה כמה סקרים ברציפות אחת לשבוע, הוא מכון 'דיירקט פולס' שבהנהלת שלמה פילבר וצוריאל שרון. בסקר נוסף שמפרסן המכון הערב (חמישי) ב'ערוץ 14' גוש הימין-חרדים משיג 62 מושבים ומקים ממשלה בראשות בנימין נתניהו.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה מסיים עם תוצאה של 35 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר על 11 וכך גם 'המחנה הממלכתי' שבראשות גדי איזנקוט עם 11 מושבים.

לפי סקר זה, הכוח החרדי שומר על כוחו, כאשר ש"ס בראשות אריה דרעי משיגה 9 מושבים ו'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף עם 7.

נתניהו, דרעי ויריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מפלגת 'ישראל ביתנו' שבראשות אביגדור ליברמן נחלשת במנדט מכוחה הנוכחי ל-6, 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי ו'מרצ' בראשות זהבה גלאון נחלשות בשני מנדטים ומשיגות 5 מושבים כל אחת.

מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי וכן רע"מ בראשות מנסור עבאס על סף אחוז החסימה עם ארבעה מושבים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות בסקר 'דיירקט פולס', 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 2.2%, 'בל"ד' בראשות סמי אבו שחאדה - 1.6%, 'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר - 0.97%, המפלגה הכלכלית פרופ' ירון זליכה - 0.47%, ומפלגת 'חופש כלכלי' של אביר קארה עם 0.34% בלבד.

צילום: יוסי זליגר, פלאש 90.

לפי המספרים, לגוש נתניהו - 62 מושבים בכנסת ה-25, לעומת 54 מושבים לגוש הקואליציה הנוכחית, שגם אם תצרף את חד"ש בל"ד תגיע רק ל-58 ללא רוב בכנסת.

מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה?

בנימין נתניהו זוכה ל-51% תמיכה, יאיר לפיד  ל-36%, והרחק מהם עם עשרה אחוזים בלבד - שר הביטחון בני גנץ, 3% השיבו כי אינם יודעים.

עוד נשאלו משתתפי הסקר "מי לדעתכם ירוויח או יוותר בעסקת הגז הנרקמת עם לבנון?". 51% סבורים שלבנון תרוויח וישראל תוותר, 34% סבורים כי שני הצדדים יתפשרו, 9% סבורים שישראל תרוויח ולבנון תוותר, 5% השיבו "אינני יודע/ת".

וכעת נשאלת השאלה, האם ממשלת המעבר הנוכחית יכולה לדון ולאשר הסכמים מדיניים? 53% חושבים שלא, 45% - כן, ל-2% לא היתה עמדה בנושא.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 6 באוקטובר 2022, בקרב 591 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+-

מכון הסקרים דיירקט פולס סקר מנדטים ערוץ 14 בחירות לכנסת ה-25 בנימין נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד