כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חשש מהסלמה בגבול הצפוני

ראש המוסד מזהיר מחיזבאללה | הקבינט הסמיך את לפיד, בנט וגנץ

דוד ברנע הזהיר בקבינט מפני האפשרות שארגון חיזבאללה יבצע פעולה פרובוקטיבית נגד ישראל במטרה למנוע את תחילת הפקת הגז מאסד כריש, צעד שלדברי ברנע עלול להוביל להסלמה | השרים הסמיכו את רה"מ לפיד, החליפי בנט והשר גנץ לנהל תרחיש של הסלמה בצפון

ראש המוסד מזהיר מחיזבאללה | הקבינט הסמיך את לפיד, בנט וגנץ
יאיר לפיד ודדי ברנע צילום: לשכת ראש הממשלה

ראש המוסד דוד ברנע הזהיר הערב (חמישי) את השרים בישיבת הקבינט מאפשרות שארגון הטרור חיזבאללה יערוך פעולה פרובוקטיבית נגד ישראל וזאת במטרה למנוע את התחלת הפקת הגז באסדת כריש, אסדה שנמצאת במלואה בתחומי המים הכלכליים של מדינת ישראל.

בחילופי דברים מהקבינט שהביא ירון אברהם ב'ערוץ 12', אמר הרמס"ד לשרים: "נסראללה התחייב פומבית למנוע את הפקת הגז מכריש אם לא יהיה הסכם. יש חשש שיצטרך להראות שהוא עומד בדיבורו ולבצע אפילו פעולה סמלית. יחד עם זאת", הוסיף, "מרבית ההערכות דיברו על כך שלבנון רוצה בהסכם והוא אינטרס שלה".

במהלך ישיבת הקבינט הסמיכו השרים את ראש הממשלה יאיר לפיד, ראה"מ החליפי בנט ואת שר הביטחון בני גנץ לנהל תרחיש של הסלמה בצפון - גם ללא כינוס נוסף של הקבינט.

שקד נקטה בקו הניצי ביותר מבין שרי הקבינט ודרשה כי מדינת ישראל תחל להפיק גז מאסד כריש כבר היום. "מדינת ישראל לא יכולה לשלם פרוטקשן לחיזבאללה". בנוסף, שקד טענה כי לא ראוי שההסכם יובא לאישור הממשלה או הקבינט ודרשה כי הסכם כזה יובא לאישור הכנסת. לדבריה, "הציבור לא מכיר את הפרטים".

בישיבת הקבינט קיבלו השרים תדרוך וסקירה על פרטי ההסכם. בין היתר אמרו שם בכירי מערכת הביטחון כי זוהי שעת כושר, לפני שהנשיא הלבנוני מישל עאון מסיים את כהונתו, וכי יש דחיפות ביטחונית אסטרטגית להגיע להסכם הזה.

דוד ברנע ישיבת קבינט חיזבאללה לבנון מאגר כריש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד