א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

האברך סירב להתפנות בשבת והתמוטט

בני ברק: אברך חש ברע וסירב להתפנות • הוא איבד את הכרתו ומתנדבים ביצעו בו החייאה • התעורר - הודה לחובשים ופונה לבית החולים

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

סמוך ליציאת השבת, אברך חש ברע בבני ברק. כוחות ההצלה ביקשו לפנותו אך הוא סירב עד שאיבד את הכרתו והתמוטט.

כונני איחוד הצלה הוזעקו לבית מדררשו של הגרש"א שטרן בבית הכנסת ברחוב הרב קוק לטיפול באברך שחש ברע והתמוטט. לאחר החייאה של 7 דקות החולה שב להכרה מלאה, ופונה באמצעות ניידת טיפול נמרץ של מד"א כשמצבו יציב לבית החולים תל השומר.

ישראל קורניק, חובש איחוד הצלה סיפר לבחדרי חרדים: "קיבלתי קריאה ממוקד איחוד הצלה על אדם החש בכאבים קלים בחזה, הגעתי למקום ופגשתי באברך בן 36 שהתלונן על כאבים קלים בחזה ובבדיקה ניראו מדדים תקינים לחלוטין, המלצתי לאברך להתפנות מיידית לביה"ח לצורך בדיקות. אך האברך סירב בשל השבת וביקש שנזמין נהג גוי.

"תוך כדי דיבור עימו האברך התמוטטט, איבד את הכרתו וקיבל דום לב. מיד התחלתי בפעולות החייאה, חיברתי לו את הדפיברילטור והאברך קיבל 2 שוקים חשמלים, לאחר קבלת השוקיים החשמלים אני מזהה שהאברך שב להכרתו, המשכתי ביחד עם הכוננים הנוספים לשמור עימו קשר, עם הגעת צוות הנט"ן ב"ה האברך שב לעצמו וחוזר להכרתו המלאה ומשוחח עימי ומודה לי ואומר לי "תודה ששמרת עלי והצלת אותי - תודה לכם איחוד הצלה".

אפי פלדמן ראש סניף 'איחוד הצלה' בבני ברק אמר: "מדובר בנס ובאירוע לא שגרתי - לפני הפינוי לבית החולים תל השומר אף האיש ששב להכרה הספיק להודות לכונני איחוד הצלה שביצעו את ההחייאה המוצלחת".
הצלה בית חולים שבת חולה החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד