י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עקב גזירת הגיוס

שני רוסים נמלטו בסירה לאי אלסקה המרוחק

שני אזרחים רוסים נמלטו מהמדינה על סירה כדי להימנע משירות צבאי חובה. הם ביקשו מקלט בארה"ב לאחר שהגיעו על אי מרוחק באלסקה. "האזרחים הרוסים דיווחו שהם נמלטו מאחת מיישובי החוף בחוף המזרחי של רוסיה, כדי להימנע משירות צבאי חובה"

שני רוסים נמלטו בסירה לאי אלסקה המרוחק
אילוסטרציה צילום: pexels

שני אזרחי רוסיה נמלטו מגזירת הגיוס של הנשיא ולדימיר פוטין באמצעות סירה וביקשו מקלט בארה"ב לאחר שהגיעו לאי מרוחק באלסקה. כך נמסר משרדה של הסנאטורית האמריקאית של אלסקה, ליסה מורקובסקי.

קרינה בורגר, דוברת הסנאטורית מורקובסקי, אמרה בדוא"ל לסוכנות הידיעות AP כי המשרד היה בקשר עם משמר החופים האמריקני והמכס והגנת הגבולות וכי "האזרחים הרוסים דיווחו שהם נמלטו מאחת מיישובי החוף בחוף המזרחי של רוסיה, כדי להימנע משירות צבאי חובה".

דוברים של משמר החופים והמכס והגנת הגבולות הפנו שאלות של העיתונאים למשרד ביטחון המולדת שלא הגיב. הסנאטורים של אלסקה, הרפובליקנים מורקובסקי ודן סאליבן, אמרו ביום חמישי כי האנשים נחתו בחוף ליד גמבל, קהילה מבודדת של כ-600 איש באי סנט לורנס.

ההצהרה אינה מציינת מתי התקרית התרחשה, אם כי סאליבן אמר כי הוא נקרא לעניין על ידי "מנהיג קהילה בכיר ביום שלישי בבוקר". גמבל נמצאת כ-320 ק"מ דרומית-מערבית במערב אלסקה וכ-58 ק"מ מחצי האי צ'וקוטקה, סיביר.

דן סאליבן אמר בהצהרה שהוא עודד את הרשויות הפדרליות לקיים תוכנית למקרה ש"עוד רוסים יברחו לקהילות מיצרי אלסקה, האירוע הזה מבהיר שני דברים: ראשית, העם הרוסי לא רוצה להילחם במלחמת התוקפנות של פוטין נגד אוקראינה", אמר סאליבן. שנית, "לאור הקרבה של אלסקה לרוסיה, למדינה שלנו יש תפקיד חיוני בהבטחת הביטחון הלאומי של אמריקה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב אלסקה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד