כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שורת מקרים מסביב לעולם

האנטישמיות לא עוצרת גם ביום הכיפורים

צלבי קרס רוססו ביום כיפור על מתקנים מיוחדים לעיתונים המפיצים פרסומים יהודיים בעיר ניו יורק. הגרפיטי האנטישמי הופיע בתום יום כיפור באזור יהודי בקווינס. בצרפת הושחת לוח זכרון, ובגרמניה נופץ חלון בית כנסת ביום כיפור

האנטישמיות לא עוצרת גם ביום הכיפורים
השלט שהושחת בצרפת צילום: @_Dmnt טוויטר

גרפיטי אנטישמי רוסס בתום יום כיפור, באזור יהודי בקווינס ניו יורק. צלבי הקרס נמצאו על מתקנים מיוחדים לעיתונים המפיצים פרסומים יהודיים בעיר ניו יורק. 

בתמונה שפרסם פוליטיקאי יהודי מקומי בשם דניאל רוזנטל, נראים צלבי קרס על מתקנים של מספר עיתונים יהודיים "אנחנו חייבים להיות מסוגלים להרגיש בטוחים בשכונות שלנו, אנחנו חייבים לעשות יותר, העלייה המתמשכת של האנטישמיות אינה ברת קיימא ואינה מתקבלת על הדעת" כתב רוזנטל.

מקרה זה מצטרף למזוזה שנתלשה מדלת חדרו של סטודנט באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב בשבוע שעבר, כך נמסר מהמחלקה לבטיחות הציבור של האוניברסיטה. בהצהרה באתר האינטרנט שלה נמסר כי "הפריט נתלש ממסגרת הדלת ביום שלישי האחרון אחר הצהריים". האירוע הזה התרחש ביום השני של ראש השנה.

אירוע אנטישמי נוסף והפעם בצרפת. שלט זיכרון ליהודים שנעצרו וגורשו בשואה נשבר. לוח הזיכרון הוא לזכר יהודי דנקרק שנעצרו וגורשו. לוח השיש, שנמצא בגן הזיכרון, במרכז דנקרק, סמוך לתחנת הרכבת, נשבר. אריאל גולדמן, אחד המנהיגים המרכזיים של הקהילה היהודית בצרפת, הביע את זעמו ואמר "מה שקרה הוא נורא, חבל וזה קורה כל הזמן, אבל זה חייב להיפסק".

גם גרמניה לא נפקדה מרשימת המקרים האנטישמיים, כאשר חלון של בית כנסת בעיר הנובר שבגרמניה נופץ ביום כיפור, הרקע לכך עדיין לא ברור. מהמשטרה נמסר אתמול (חמישי) כי "אין ממצאים חדשים עד כה, ואין מידע על מניע". עוד נמסר כי "אי אפשר לשלול פשע אנטישמי, אנחנו חוקרים את כל כל הכיוונים", כך נמסר מדוברות המשטרה. אין מצלמות מעקב באזור הזה של בית הכנסת. "אם נניח שזה היה פיגוע, אז זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בהנובר", אמר יו"ר הקהילה היהודית בהנובר. מייקל פורסט.

נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, יוזף שוסטר, הגיב ותקף: "זה בושה שיהודים בגרמניה בשנת 2022 לא יכולים ללכת לתפילה ללא חשש. אנו מעודדים מביטויי הסולידריות הרבים מצד החברה האזרחית ומוסדות המדינה" אמר.

לפי נתוני הקהילה, 150 עד 200 איש שהו בבית הכנסת כשהחלון נשבר בליל יום כיפור. "כולנו התרכזנו בתפילה, ובסביבות השעה 19:00 שמענו חבטה", אמר ארקדיג' ליטבאן, חבר מועצת המנהלים של הקהילה היהודית. אף אחד לא נפגע, לאחר שהוזעקה המשטרה, המשיכו המתפללים בתפילה. "לא ניתן למשוגעים האלה להפריע לנו", אמר ליטבן.

אנטישמיות בגרמניה אנטישמיות בצרפת אנטישמיות ארה''ב מזוזה וונדליזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד