כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מלחמת הרעיונות"

אובמה תיאר את נתניהו ב'פוטיניזם' יחד עם ארדואן

נשיא ארה"ב לשעבר כלל את נתניהו ברשימת מנהיגים שלדעתו נמצאים בצד המנוגד לארה"ב ב"מלחמת הרעיונות". אובמה התייחס לראש ממשלת ישראל לשעבר נתניהו כמו גם לנשיא טורקיה, נשיא הפיליפינים לשעבר, ונשיא ארה"ב הרפובליקני הנכנס דונלד טראמפ

אובמה תיאר את נתניהו ב'פוטיניזם' יחד עם ארדואן
פלאש90

נשיא ארה"ב ברק אובמה האשים את ראש ממשלת ישראל לשעבר נתניהו ב"פוטיניזם", את הדברים אמר בימיו האחרונים בתפקיד, כך לפי מסמכים שפורסמו לאחרונה. תמליל ממשרד המשפטים האמריקני מפרט את הדיון של אובמה עם עיתונאים שלושה ימים לפני עזיבתו את תפקידו.

אובמה אמר: "אבל מה שאני הכי דואג לגביו הוא, שיש עכשיו מלחמה של רעיונות, יותר מכל מלחמה חמה, והיא בין הפוטיניזם, אשר, אגב, נמנה עליו, ברמה מסוימת, נשיא טורקיה רג'פ טייפ, ארדואן או נתניהו או נשיא פיליפינים דאז רודריגו דוטרטה והנשיא הנבחר דאז דונלד טראמפ", אמר אובמה, לפי תמליל השיחה.

הוא תיאר את רעיון ה"פוטיניזם" ככוח מנוגד ל"חזון של דמוקרטיה ליברלית מבוססת שוק חופשי", שאפילו עם פגמיה, הייתה "אחראית לרוב ההתקדמות האנושית שראינו ב-50, 75 השנים האחרונות".

במהלך דבריו אמר אובמה לאחר שמונה שנות כהונה, כי הבעיה הגדולה כפי שהוא רואה אותה היא שאם ארה"ב לא תקדם בכנסי G7 או G20 אג'נדות של זכויות אדם או שינוי אקלים וכדומה – זה לא יקרה (התקדמות שוק חופשי).

תמליל השיחה הושג על ידי ג'ייסון לאופולד מסוכנות הידיעות 'בלומברג' בתגובה לבקשה בת חמש שנים של חוק חופש המידע למשרד המשפטים. הוא מדגיש מגוון רחב של נושאים שאובמה התייחס לעיתונאים ימים ספורים לפני שטראמפ נכנס לתפקידו.

ברק אובמה בנימין נתניהו רג'פ טייפ ארדואן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד