כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לחיזבאללה יהיה מרחב פעולה

האיום הלבנוני על ישראל בעקבות עיכוב ההסכם

לבנון הודיעה למתווך האמריקני שהיא לא תחזור בה מההערות שהעבירה לטיוטת הסכם הגבול הימי וכי על ארצות הברית לעמוד בהבטחותיה ולסדר את העניינים עם ישראל. לבנון הזהירה כי עיכוב הפעילות בכריש לא יעזור וגם שדות אחרים יהיו על הכוונת בהיעדר הסכם

האיום הלבנוני על ישראל בעקבות עיכוב ההסכם
אסדת גז צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

במאמר של עורך העיתון אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, איבראהים אל-אמין תחת הכותרת: "אם חשבתם לפוצץ את ההסכם", הוא מציין שתי נקודות: רמיזה שעיכוב הפעילות בכריש לא יעזור וגם שדות אחרים יהיו על הכוונת בהיעדר הסכם. ואזהרה שלחיזבאללה יהיה מרחב פעולה גדול יותר, אם לא יושג הסכם עד סוף כהונת הנשיא המכהן.

גורם לבנוני אומר לעיתון כי לבנון הודיעה למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין שהיא לא תחזור בה מההערות שהעבירה לטיוטת הסכם הגבול הימי וכי על ארצות הברית לעמוד בהבטחותיה ולסדר את העניינים עם ישראל.

העיתון דיווח כי בכירים צרפתים קיימו מגעים עם מספר גורמים לבנוניים הקשורים למו"מ, והעבירו מסר שהפגישות שהתקיימו בין הנהלת חברת האנרגיה הצרפתית טוטאל לצד הישראלי, הניבו הסכמה לדרישה הלבנונית שכל הסדר בינה לבין ישראל לא נוגע ללבנון ושעבודתה לא תהיה מותנה בהסכמה מראש של ישראל.

העיתון ציטט את העיתונאי יוני בן מנחם שכתב: "לפיד מנסה לגרום לאבו עלי לעבוד על חסן נסראללה" והזכיר את המל"טים ששלח חיזבאללה לפני מספר שבועות מעל שדה הגז כריש. העיתון כתב "האויב יהיה מעוניין לענות על שאלה שקודמת לכל הדיבורים האלה: האם הוא רוצה להפיק גז או לא?".

עוד נכתב בעיתון: "אשר למחשבה שהאיומים ירתיעו את ההתנגדות, התגובה מגיעה מדבריו של ראש המוסד הישראלי דידי ברנע, שאמר אתמול: "נסראללה התחייב בפומבי למנוע הפקת גז מכריש אם לא יהיה הסכם, יש חשש שהוא יצטרך להראות שהוא עומד במילתו".

הערוץ הלבנוני LBC דווח אתמול ממקורותיו כי 90 אחוזים מההערות של לבנון היו מקובלת על הצוות המשפטי האמריקני. על עשרת האחוזים הנותרים ניתנו הערות הקשורות לקידוח. לפי הדיווח, ישנה בעיה הקשורה בחופש הפעולה בשדה קאנא. לבנון, כך דווח, לא יכולה לקבל מצב שיהיה ניתן לתקוע מקלות בגלגלים של חברת האנרגיה הצרפתית טוטאל, בעוד ישראל מכירה בזכות המלאה של לבנון לבצע חיפושי גז. לדברי גורם לבנוני: "לבנון השלימה כל מה שמוטל עליה בסוגיית סימון הגבול והכדור כעת במגרש של ישראל - או שילכו על ההצעה הנוכחית או שידחו את ההערות בגלל מאבקים פנימיים בישראל ועל כן יפסיקו את הפקת הגז".

לפי העיתון, במהלך השיחות עם המתווך האמריקני הוכשטיין, צוות המו"מ הלבנוני היה נחרץ לגבי סוגיות הגבול, קו המצופים וחופש הפעולה של לבנון בשדה קאנא שאינן עומדות לדיון. לפי אותו דיווח, הצד הלבנוני היה מוכן להתגמש בכל מה שקשור לתהליך ניסוח ההסכם.

חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חוסיין ג'שי, אמר אתמול לעיתון 'אל-ערבי אל-ג'דיד' כי אם לא יהיו הבנות בנוגע לרישום הגבולות הימיים אזי "לאויב הישראלי לא תהיה הזדמנות להפיק את הגז" והוסיף "לא ייתכן שהאויב הישראלי יחפור ויחפש גז באזורים שנויים במחלוקת, אם הוא מעוניין לעשות זאת - שינסה".

 

 

 

לבנון אסדת קידוח מאגר כריש חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד