כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צבע אדום בשער הנגב • סיכום אירועי השבת

צבע אדום הושמע בליל שבת בדרום • ישראלי חולץ מרמאללה • רעידת אדמה בפקיסטן • סיכום כל אירועי השבת

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

חייל צה"ל נפצע באורח קל היום בשעות אחר הצהריים במהלך הפרת סדר אלימה סמוך לא-רם, דר' מז' לרמאללה, במהלכה כ-15 פלס' יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בביה"ח.

אזרח ישראלי נכנס בשעות הצהריים לרמאללה תוך סיכון עצמי. האזרח הוצא מהעיר ע"י מנגנוני הביטחון הפלסטינים בתיאום עם גורמי המנהל האזרחי והועבר לידי המשטרה. דובר צה"ל שב ומדגיש כי על פי צו מפקד פיקוד המרכז הכניסה לשטחי A אסורה על פי חוק והכניסה לשטחי B מסוכנת אף היא ואינה מומלצת.

למרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה, הובא פצוע ממלחמת האזרחים בסוריה. הוא סובל מפגיעה בעיניו כתוצאה מרסיסים ומצבו מוגדר בינוני. עד כה טופלו במרכז הרפואי 90 פצועים סורים, 12 מהם עדיין מאושפזים במחלקות השונות.

אלמונים השחיתו בליל שבת אנדרטה לחללי צה"ל בבקעת הירדן. על פי החשד, הם תלשו וגנבו שלטי אלומיניום שעליהם רשומים שמות החללים. משטרת מרחב שומרון פתחה בחקירת האירוע.

בשעה 21:56 נמסר למד"א מרחב איילון על קטטה עם דקורים בגן העיר ברח' יצחק שדה בבת ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח וולפסון שני פצועים נוספים במצב קל, מהם גבר כבן 50 וגבר כבן 38 . סה"כ באירוע 3 פצועים, מהם: 1 קשה, 2 קל, פונו לוולפסון. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר במסיבה שכולם הכירו אחד את השני, במהלכה המשתתפים השתכרו ואז פרצה הקטטה. שני עצורים, אחד מהם הדוקר שגם נפצע ממנגל לפנים ודקירה ביד. כל המעורבים בשנות השלושים לחייהם.

בשעה 03:35 נמסר למד"א מרחב לכיש על הולך רגל שנפגע מרכב בשד' בני ברית סמוך לאזור התעשיה באשדוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א ניסו לבצע פעולות החייאה ונאלצו לקבוע את מותו של צעיר כבן 26. הנהגת נחקרה ע״י בוחני מרחב לכיש. שמו של ההרוג הוא בליאכר מקסים בן 26 מאשקלון. החקירה נמשכת.

בשעה 08:41 התקבל דיווח במוקד נגב על ילדה כבת 7 אשר הובאה ברכב פרטי לצומת שגב שלום מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותה תוך כדי מאמצי החייאה במצב אנוש לחדר הלם ביה"ח סורוקה שם נקבע מותה. נסיבות מותה של הילדה אינן ברורות. הגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית. ארבעה מבני משפחתה עוכבו לחקירה בסיומה שוחררו.

שוטרי השיטור הימי שהיו בסיור רכוב בחוף המערבי הבחינו באדם שמכניס ארגז לרכב ובו ישבו חשודים נוספים. השוטרים הורו לרכב לעצור אולם הרכב לא ציית והחל לדהור בכביש 90 סמוך ליישוב פוריה, החשודים נטשו את הרכב, החל מרדף רגלי ובסיומו נעצר 1 החשודים בן 44 מבת ים, 2 החשודים הנוספים נמלטו. ברכב נתפסו תכשיטים שעל פי החשד נגנבו לאחר פריצה לחנות תכשיטים הסמוכה לחמי טבריה. מדובר בתכשיטים בשווי מאות אלפי שקלים, החשוד שנעצר התנגד למעצר ותקף את השוטרים. החשוד יובא הערב לדיון בהארכת מעצרו.

ב-11:23 נמסר למד"א מרחב ירדן על ת.ד בין 3 כלי רכב בכביש מהגושרים לכין מעיין ברוך. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 8 פצועים, בהם: מסוק מד"א שפינה פצוע אנוש נאלץ בדרכו לבי"ח רמב"ם לנחות ולבצע פעולות החייאה שבסופן קובעים את מותו של גבר כבן 30 תושב הכפר רג'ר. 2 פצועים בינוני, 5 קל פונו בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א לבי"ח זיו בצפת.

דייג בן 33 מטבריה, אסף בשעות אחה"צ רשת אותה פרס באזור חוף גינוסר, בעת הרמת הרשת הופתע לגלות רובה M16 ברשת, הדייג דיווח למשטרה שתפסה את הנשק, משטרת טבריה פתחה בחקירה.

שני מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו בצהריים בעקבות דיווח על כלי טיס לא מזוהה בים התיכון. לאחר בדיקה התברר כי לא מדובר בכלי טיס עוין.

בשל עומס מבקרים הבוקר באיזור הספארי ופארק הלאומי ברמת גן נסגרו מספר רחובות באיזור. לא נרשמו אירועים חריגים מעבר לעומסי תנועה.

בצומת מוצארט נדלק רכב מסוג מזדה פריט פירוטכני. הנהג בשנות ה-20 נכווה קל בידיו. נבדק חשד כי נהג הרכב עבד בעבר בעסק הסמוך לצומת ובעקבות פיטורין לפני זמן מה החליט להשליך את הפריט הפירוטכני על בית העסק. החקירה נמשכת בתחנת זבולון.

אזעקת צבע אדום נשמעה בליל שבת בשטחי המועצה האזורית שער הנגב. כוחות הביטחון פתחו בסריקות.

45 בני אדם נהרגו במומבאי שבהודו, כתוצאה מהתמוטטות של בניין מגורים אתמול בבוקר. הרשויות ממשיכות לחפש אחר ניצולים בין ההריסות.

22 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה בעוצמה 6.8 שהורגשה בדרום מערב פקיסטן, ארבעה ימים בלבד לאחר שרעש אדמה גבה את חייהם של יותר מ-300 בני אדם.

סיכום אירועי השבת בשיתוף אתר ׳בחדרי חרדים׳, מוקד זק״א וקבוצת העיתונאים ׳רוטרניק׳.
שבת רעידת אדמה צבע אדום פצוע נגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד