י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבה כסף ממתין לכם בחברות הביטוח

נפצעת? חלית? • אולי יש לך ביטוח סעודי או ביטוח תאונות אישיות ולא ידעת? • זה הזמן לבדוק

הרבה כסף ממתין לכם בחברות הביטוח

רבים אינם יודעים כי כספים שונים ממתינים להם דרך ביטוחים שונים שעשו כל החיים. אין המדובר בפרסומות המופיעות בטלוויזיה ובאמצעי המדיה השונים, בנוגע לכספים שנשכחו בקרנות שונות, אלא מדובר בביטוחים שאנו עושים במהלך כל חיינו ולא תמיד המבוטחים יודעים להפעיל אותם בזמן כאשר הם צריכים אותם.

לדוגמא: ישנם אנשים שעושים ביטוח סיעודי בחברות ביטוח שונות, זאת על מנת שיקבלו כספים במידה ויהפכו למקרה סיעודי. לרוב, על פי תנאי הפוליסה אדם שהינו סיעודי הינו אדם שאינו מסוגל לבצע שלוש מתוך שש פעולות בסיסיות של היום יום שהן:

1. ניידות - אדם שאינו מסוגל להתנייד באופן סדיר ממקום למקום ללא עזרת הזולת.
2. אדם שאינו מסוגל לשלוט על הסוגרים (הצרכים) שלו.
3. אדם שאינו מסוגל להתרחץ לבדו.
4. אדם שאינו מסוגל לאכול ולשתות לבדו.
5. אדם שאינו יכול לקום ולשכב באופן עצמאי.
6. אדם שאינו מסוגל להתלבש ולהתפשט באופן עצמאי.

כמו כן, גם אדם "תשוש נפש", אשר יש ירידה משמעותית ביכולתו האינטלקטואלית והקוגניטיבית (אלצהיימר וכדומה), יכול שיהיה מוגדר גם כמקרה סיעודי אשר זכאי לכספים מחברת הביטוח.

דוגמא נוספת לביטוח נפוץ הוא ביטוח אובדן כושר עבודה. ההגדרה הכללית לביטוח זה היא הגדרה אליה אדם נכנס כאשר הוא איבד את היכולת לעבוד בעיסוק בו עבד לפני קרות מקרה הביטוח וכן איבד את היכולת לעבוד בעיסוק אחר אשר מתאים ליכולתו ולהשכלתו.

ביטוח נוסף שאנשים רבים נוהגים לעשות הוא ביטוח תאונות אישיות, אשר מגדיר תאונה כאירוע פתאומי ובלתי צפוי מראש, על ידי אמצעי חיצוני וגלוי לעין, אשר מהווה את הסיבה היחידה למקרה הביטוח. כמו כן, מקרה הביטוח לא כולל נזק שנגרם מאלימות מילולית.

יש לזכור, כי התיישנות להפעלת הפוליסות עומדת על 3 שנים מקרות האירוע הביטוחי, כאשר מועד ההתיישנות נעצר רק עם הגשת תביעה לבית המשפט ואינו נעצר כשמשוחחים טלפונית או כשמתכתבים עם חברות הביטוח.

התיישנות אצל קטינים מכח חוק חוזה הביטוח עומדת על 3 שנים מיום שמלאו להם 18 שנה. במידה ויש לכם ילד שנפגע ומבוטח בפוליסה מסוימת, דעו כי יכול להיות ולא איחרתם את המועד להגיש תביעה ולקבל פיצוי בגין פציעתו.

*כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
עו"ד ינון הדאיה הינו בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
טלפון: 08-6732277
ביטוח כסף התיישנות תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד