ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

החרדים בירושלים מחפשים עשירי למנין

קמפיין יהדות התורה בירושלים נפתח במפתיע ללא מריבות וסכסוכים • הסלוגן: "צריך אותך לעשירי" • ואיך יגיב ברקת לקמפיין?

יצחק פינדרוס. צילום: קובי הר צבי
יצחק פינדרוס. צילום: קובי הר צבי

לאחר אין ספור ישיבות היערכות, סקיצות והתלבטויות, יוצא מחר לדרך הקמפיין של יהדות התורה בירושלים.

מהדלפה ראשונית עולה כי הסלוגן שיעמוד במרכז הקמפיין יהיה "צריכים אותך לעשירי".

המסר הוא: "שמונת נציגי יהדות התורה בעירייה עובדים בשבילך במסירות רבה, ללא הפסקה. אבל הפעם, כדי שלא יוכלו להתעלם מאיתנו וכדי שלא תקום קואליציה בלעדינו, שמונה זה לא מספיק. יהדות התורה זקוקה ללא פחות מעשרה נציגים בעירייה. האם נצליח? זה תלוי בך".

מאחורי הקלעים התעורר ויכוח באשר למהות הקמפיין – האם הוא ייבנה על הפחדה מפני האיומים הצפויים לקדושת ירושלים, או אולי ההבלטה של העשייה החרדית. הקמפיין, כך נראה, כולל את שני המוטיבים כאחד.

בקטע של ההפחדות יסבירו המסבירנים כי "מספר מפלגות של שונאי הדת חרטו על דגלם לחלל את עיר הקודש ולהרוס את הסטאטוס-קוו הבסיסי שהיה נהוג עד עתה בענייני הדת. ואם עד היום חששו לומר זאת בריש גלי, עתה זהו המצע הרשמי המלווה את קמפיין הבחירות של מפלגות אלו".

וכמובן, רק נציגות גדולה של יהדות התורה תציל את תושביה החרדיים של ירושלים מפני כל זה. ומה שלא נאמר, אך ניתן לפרש כפירוש נילווה: גם אילו ינצח ניר ברקת את הבחירות, מספר מנדטים חרדי גדול יאפשר המשך עשייה חרדית והמשך שמירת העיר מפני ה"איום החילוני".

הקמפיין יציג את הכוח החרדי כמגן מפני מה שקרוי בפי הקמפיינים "האפליה" לפיה בשכונות המעורבות ו/או המתחרדות התושבים החרדים מנושלים מזכויות בסיסיות המגיעות להם כפי שהן מגיעות לכל תושב. מבני חינוך, ואפילו רישיונות להגדלת הדירה.

בחלק של העשייה יבוא הפירוט הפרסומי לפיו הנציגים "עשו מלאכתם נאמנה בשמירה על תקציבי החינוך החרדי ומוסדות התורה בכל רחבי העיר, עמדו בפרץ על קדושתה של ירושלים" וכו' וכו'.

אלא שאם אכן עמדו בפרץ, למה שלא לבחור בשנית את ברקת ולהמשיך לעמוד בפרץ? לא ברור אם במטה ברקת ישאלו את השאלה והאם יתייחסו בכלל לקמפיין החרדי.

נכון לעכשיו לא ברור האם הקמפיין הנגדי של ברקת יכלול התייחסות לכך, תוך הדגשת הדברים הטובים אותם עשה למען הציבור החרדי, או שמא ואולי, כדי שלא להרחיק מצביעים חילוניים פוטנציאליים, לא תהיה התייחסות ישירה למגזר החרדי אלא מטה ברקת יסתפק בריסוק עדין של הכוח החרדי של ליאון בעזרת גניבת קולות "מצביעי פתק לבן" מקרב מגזרים כאלו ואחרים (טוב, חסידויות קטנות כאלו ואחרות וכדומה).

מה שיפה הוא שנכון לעכשיו (בתפילה שזה יישאר כך...) הנציגים השונים ברשימה פועלים בהרמוניה, התפקידים חולקו, משרד הפרסום נבחר ללא מריבות מיותרות (מי לא זוכר את קרבות בחירת המטה בדרך לבחירות לכנסת...), בולטון פוטנציאל, ובמהלך הימים הקרובים יחל המטה שנשכר בהר חוצבים לפעול ולעבוד. ובמושגים של 'יהדות התורה', מדובר בהמון זמן.
ירושלים יהדות התורה בחירות פרסום חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד