כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
באופן חריג ודרמטי

"עד לתיקון הליקויים": צו סגירה לגורד השחקים בתל אביב

רשות הכבאות שלחה באופן חריג צו סגירה למגדל בן 31 הקומות, משום שבמהלך שריפה שפרצה בצהריים בארון חשמל בקומה ה-12 מערכות כיבוי האש לא פעלו | רק בנס לא היו נפגעים | בקבוצת האחים חג'ג' טוענים כי ייתכן והמערכות התקלקלו בגלל שימוש לקוי של הדיירים

"עד לתיקון הליקויים": צו סגירה לגורד השחקים בתל אביב
מגדל רסיטל בתל אביב צילום: קבוצת האחים חג'אג'

אבי יהודה, מפקד תחנת תל אביב של רשות הכבאות וההצלה, הוציא אמש צו סגירה דרמטי למגדל רסיטל בן 31 הקומות בתל אביב, שבו מאות משרדים. ההחלטה על סגירת המגדל שנבנה על ידי קבוצת האחים חג'ג', התקבלה בעקבות שריפה שפרצה בצהריים בארון חשמל בקומה ה-12 במגדל, ומשם התפשטה לארונות החשמל בקומות סמוכות.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', כוחות הכיבוי שהוזעקו למגדל סרקו את קומת השריפה והקומות מעלייה לאיתור לכודים, שחררו את העשן וכיבו את מוקדי הבעירה במספר קומות. בחקירה שבוצעה אחר כך נמצא כי מערכות ההגנה מאש, שבהן בין היתר ספרינקלרים, והן אמורות לפעול באופן אוטומטי, לא פעלו. בעקבות זאת, בהנחיית מפקד המחוז, טפסר רונן מכטייב, ניתן צו לסגירת המגדל עד לתיקון כלל הליקויים.

בצו הסגירה שפורסם ב'כלכליסט' נכתב בהדגשה: "לאור הליקוי החמור שנתגלה הריני מורה על סגירת הנכס לאלתר ועל איסור כל שימוש, לרבות כניסה או פעילות בנכס, למעט לצורכי עבודות לתיקון הליקויים בסידורי בטיחות האש".

עוד מובהר בצו כי "כי קיימים בנכס ליקויים בסידורי בטיחות האש. הליקויים יוצרים סכנה ממשית ומידית לשוהים בנכס, והדבר עשוי להעמיד בסכנה את הנכס בכללותו". ברשות הכבאות וההצלה מבהירים כי החזרה לפעילות המגדל תתאפשר רק לאחר בדיקה של נציג הרשות.

המגדל, שממוקם בתל אביב על גבול רמת גן בצמוד למגדלי הצעירים, נבנה על קרקע שבה שכן בעבר אולם האירועים רסיטל, והוא קיבל היתר אכלוס בספטמבר 2019. מאז האכלוס נציגות של בעלי המשרדים מנהלת מאבק נגד קבוצת האחים חג'ג' בטענה לליקויים במגדל. חברת בדק שהוזמנה על ידי הנציגים מצאה בין היתר ליקויים במעליות ובעיות איטום בשש קומות החניון שבגללן נוצרה חדירה של מי תהום.

מקבוצת האחים חג'ג' נמסר לכלכליסט: "אנו בודקים את המקרה, אשר ככל הנראה אירע עקב שימוש לקוי של דיירי המגדל. המגדל נבנה על ידי קבלן מהטובים בענף, ונמסר לפני כשלוש שנים עם כל האישורים הנדרשים, לרבות כיבוי אש וחברת חשמל. אנו בטוחים שהתקלה תתוקן והכל יחזור לשגרה".

צו סגירה כבאות והצלה גורד שחקים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד