כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תגובה צרפתית חריפה

איראן מפרסמת "הודאה" של סוכנים ישראלים

איראן מפרסמת כביכול 'הודאה' של זוג צרפתים שמאשרים כי נכנסו למדינה כדי לעודד מחאה נגד המשטר. צרפת הגיבה בחריפות: "ההודאה אינה מבוססת על המציאות, כמו גם הסיבות שמספקת איראן למעצרם של השניים החפים מפשע". המחאה נמשכת וכוללת גם את בתי הספר שתלמידיהם מתמרדים נגד המנהלים הנאמנים למשטר

איראן מפרסמת "הודאה" של סוכנים ישראלים
מהומות באיראן צילום: Iran International

הרפובליקה האסלאמית של איראן פרסמה אתמול (חמישי) הודעה רשמית בה היא טוענת כי הצליחה לעצור שני מרגלים צרפתים, שפעלו לטענתם בשליחות ארה"ב וישראל, במטרה לממן ולעודד נסיון הפיכה נגד המשטר. בהודעה מצולמת מאשרים השניים בקולם את הדברים ומספרים כי הם שילמו כספים לגורמים שונים, כדי לעודד את המחאה הגדולה, בשאיפה שהיא תוביל להפלת המשטר ולמיטוטה של איראן.

בתגובה הבהירה צרפת כי ההודאה אינה משקפת את המציאות, ורמזה שהשניים עונו פיזית או הולכו שולל באופן שגרם להם להודות במעשים שלא עשו. בצרפת מסרו כי כל הגרסאות שסיפקה איראן עד כה לסיבה בגינה נעצרו השניים, אין בהן שמץ של אמת. צרפת דורשת בתוקף שאיראן תשחרר את השניים לאלתר.

במקביל, נמשכת המחאה באיראן למרות מאמצי הדיכוי של המשטר. בימים האחרונים זלגה המחאה מהאוניברסיטאות לבתי הספר, ובלא מעט תיעודים ניתן לראות נערות הלומדות בבתי הספר של החינוך הממלכתי באיראן, כשהן דורכות על תמונותיו של חמינאי, המנהיג העליון והדמות הדתית העליונה באיראן, וכן מגרשות מבית הספר אנשי הנהלה המזוהים עם המשטר, כמו גם אנשי באסיג' שהובאו כדי להרצות בפניהן ולהסביר להן מדוע יש חובה לאומית לדכא את המחאה.

אבל בעוד עיקר תשומת הלב ממוקדמת בטהראן ובערים הגדולות כמו שיראז, איספהאן וקום, בעיר זאהבדן נערך דיכוי אגרסיבי של המחאה. לפי הדיווחים, בעיר נהרגו עשרות מפגינים ואולי גם מאות, בכמה פעולות דיכוי אגרסיביות מאוד של המשטר.

איראן מרגל איראני מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד