כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הדו"ח שיציג נתניהו: איראן מתקרבת לפצצה

נתניהו המריא הבוקר לוושינגטון • יציג דו"ח על התקדמות גדולה בפיתוח הנשק הגרעיני באיראן • ליברמן: "גם את הכור בעיראק תקפנו לבד"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפנות בוקר (א) לארה"ב לקראת נאומו ביום שלישי בעצרת הכללית של האו"ם.

מחר יבוא נתניהו לבית הלבן וייפגש עם הנשיא ברק אובמה. בפגישה הוא צפוי להציג לנשיא דוח מודיעיני, לפיו איראן האיצה את תכנית הגרעין שלה.

לפי דיווח המתפרסם הבוקר ב"סאנדיי טיימס", נתניהו יציג לאובמה דוח ממנו עולה שאיראן אגרה כבר 219 קילוגרמים של אורניום מועשר. כמות זו גדולה בכ-29 קילוגרמים מזו שהיה ידוע שאיראן החזיקה בשנה שעברה.

כדי לייצר פצצה גרעינית, לאיראן דרושים 250 קילוגרמים של אורניום מועשר ברמה של 20%. לאחר מכן, יש להעביר אותם העשרה נוספת ברמה של 90%, כדי ליצור 25 קילוגרם של אורניום עבור החומר הבקיע של הפצצה.

עוד נטען בדיווח כי בחומר המודיעיני שיובא בפני אובמה יכללו עדויות שהאיראנים התקדמו גם בפיתוח מרעום גרעיני, ששוכלל על-ידי מדענים במתקן החשאי בפרצ'ין, 30 קילומטרים מדרום-מזרח לטהראן. כך גם עדויות שהאיראנים המשיכו לעשות ניסויים בשיהאב-3, טילים בליסטיים שיכולים לשאת לכאורה ראש נפץ גרעיניים.

נתניהו אמר לפני עלייתו למטוס לארצות-הברית: "אני יוצא לניו יורק ולוושינגטון להיפגש עם הנשיא אובמה ואחר כך אנאם בעצרת האו"ם. אני אייצג שם את אזרחי ישראל, את האינטרסים הלאומיים שלנו, את הזכויות שלנו כעם, את הנחישות שלנו להגן על עצמנו ואת תקוותנו לשלום. אני אומר את האמת מול מתק השפתיים, מול מתקפת החיוכים. צריך לומר עובדות, צריך לומר את האמת. אמירת האמת היום היא חיונית לביטחון שלום העולם וכמובן חיונית לביטחונה של המדינה שלנו".

ליברמן מודאג

בעוד ראש הממשלה בדרכו לוושינגטון, מזהיר הבוקר (א') יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אביגדור ליברמן, מתרגיל איראני: "מתקפת הפייסנות של רוחאני אינה אלא תרגיל שקרי נוסף, נוסח זה שעשתה בשעתו צפון קוריאה", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הסביר את עמדתו: "עתה, כשתשומת הלב העולמית מרוכזת בניסיונות של נשיא איראן החדש להצטייר כמתון ופייסני, ראוי להזכיר שהאיראנים נוהגים לאורך כל השנים בדפוס רמייה קבוע: בטקטיקות שונות של הבטחות, במשיכת זמן ובמידע שקרי שסיפקו פעם אחר פעם לקהילה הבינלאומית, ובכל אותו זמן הם המשיכו להתקדם אל עבר המטרה שהציבו לעצמם: השגת נשק גרעיני, שנועד לאיים על שלום העולם".

"כדאי גם לזכור שגם במקרה של הכור העיראקי, ישראל הייתה היחידה שהתריעה ופעלה ובדיעבד התברר שצדקנו, וכך גם במקרים אחרים. גם היום, ישראל אינה מוכנה לקחת חלק בתרמית הזאת. לכן, אני מחזק את ראש הממשלה בצאתו למשימה החשובה ואני בטוח שגם אם האווירה והשיח אינם קלים ונוחים בכדי לומר דברים נחרצים, ראש הממשלה יידע לעשות זאת ולעמוד באופן נחוש על האינטרסים שהם חיוניים לא רק לביטחונה של ישראל, אלא לשלומו וליציבותו של העולם כולו".
נתניהו איראן ליברמן נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד