כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ביום ההולדת של פוטין

מכה לרוסיה: הגשר האסטרטגי בקרים פוצץ במשאית תופת. צפו

שריפת ענק פרצה התחוללה הלילה בגשר שמחבר בין רוסיה לחצי האי קרים שאותו כבשה רוסיה מאוקראינה ב-2014. הגשר קרס חלקית והתנועה בו הופסקה. רוסיה טוענת כי משאית תופת גרמה לכך

מכה לרוסיה: הגשר האסטרטגי בקרים פוצץ במשאית תופת. צפו
רגע הפיצוץ צילום: צילום מסך

פיצוץ אדיר התרחש הלילה (בין שישי לשבת) בגשר קרים שמחבר בין רוסיה לבין חצי האי שאותו כבשה רוסיה מאוקראינה ב-2014, בתקשורת הרוסית דיווחו על מכל דלק שעלה באש, אבל בהמשך הודו הרוסים כי לפי החשד משאית ממולכדת התפוצצה בגשר, והפיצוץ הביא למספר מכלי נפט שנישאו על רכבת סמוכה לעלות באש. התנועה הופסקה על גשר הכביש שנפתח בשנת 2018 ונועד לקשר את קרים לרשת התחבורה של רוסיה.

הגשר, שנבנה בהוראת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שימש כקשר תובלה מרכזי לנשיאת ציוד צבאי לחיילים רוסים שנלחמים באוקראינה. הוועדה הלאומית למלחמה בטרור של רוסיה אמרה כי הפיצוץ נגרם על ידי משאית תופת.

"היום בשעה 6:07 בבוקר (שעון מקומי) בצד התנועה של גשר קרים משאית תופת התפוצצה, והציתה שבע מכליות נפט הנישאות ברכבת לקרים" מסרה הוועדה.

"על פי מידע ראשוני, שלושה בני אדם נהרגו", כך אמרו בוועדה, והוסיפו כי הם ככל הנראה "נוסעים של מכונית שהייתה ליד המשאית שהתפוצצה". פקידים אוקראינים לעגו לרוסיה ברשתות החברתיות, מבלי לקחת ישירות אחריות לפיצוץ.

סניף הדואר האוקראיני הודיע ​​כי הוא מתכונן להדפיס בולים המציגים את "גשר קרים - או ליתר דיוק, מה שנשאר ממנו". הגשר נפתח מחדש לתנועת כלי רכב שעות לאחר הדיווח על הפיצוץ, לדברי מנהיג חצי האי קרים, סרגיי אקסיונוב, ישנם "נהלי בדיקה מלאים לאוטובוסים ולמכוניות המשתמשות בגשר".

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים ולדימיר פוטין גשר מכונית תופת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד