י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בית האדמו"ר ממעליץ נשרף • התפילין עלו באש

דליקה פרצה בדירתו של האדמו"ר ממעליץ, המתגורר בבורו פארק • התפילין של האדמו"ר וחפצים עתיקים - נשרפו לחלוטין

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

האדמו"ר ממעליץ שהה ב'הקפות' – ודירתו נשרפה: דליקה שפרצה בליל שמיני עצרת בבורו פארק, ניו יורק, כילתה את כל רכושו של האדמו"ר ממעליץ ושל ארבעה משפחות נוספות.

הדליקה פרצה בבנין בן שתי קומות ברחוב 54 בין השדרה ה-11 וה-12, במוצאי שמיני עצרת בשעה 9.30 בערב. הגורם לדליקה היה כבל חשמל שהתפוצץ. מדובר בכבל שעבר בין התקרה של הדירה בקומה הראשונה לבין ריצפת דירתו של האדמו"ר.

בנו של האדמו"ר, הרב נפתלי הורוביץ, סיפר את אשר אירע: "היינו בסוף ההקפות, כשפתאום הגיע שכן וסיפר שעשן מיתמר מהחלונות של הבית וכי הוא כבר הזמין את מכבי האש. מיהרתי לבית ומכבי האש אכן היו שם והספיקו לפרוץ לתוך הבית. אמא שלי לא הייתה בדירה, כיוון שקודם לפריצת הדליקה חשה חום מוזר בתוך הבית וירדה למטה, דקות מעטות לפני שהתפוצצה ריצפת העץ ואש אחזה ברצפה ובקירות. בנס איש לא נפגע".

"כעבור שעה בה ניסו הכבאים להשתלט על האש, התברר כי האש פרצה מכבל חשמל. כעבור שעה הותר לנו לעלות לבית, אך לצערנו גילינו כי הכל נשרף, לרבות התפילין של האדמו"ר, ספרי הקדש הרבים , דברים יקרי ערך שעברו בירושה. אחי, שהגיע עם משפחתו לחגוג אתנו, נותר בחוסר כל. אנחנו נותרנו עם השטריימל, הבעקטשע והטלית של יו"ט, אפילו הכובע של האדמו"ר נשרף".

הבן מוסיף ומספר כי "שכנים התארגנו מיד, אספו אוכל והביאו אותו לבית המדרש, שם אכלנו את ארוחת החג. חסידים התנדבו לארח אותנו ואת יתר המשפחות שנפגעו מהשריפה".
במוצאי שבת, ערכו עסקני השכונה אסיפת חירום ופתחו קו לתרומות. חנות הכובעים בשכונה פתחה את שעריה וסיפקה כובעים חדשים לאדמו"ר ולבניו. חנות נוספת נפתחה אף היא עבור הרבנית, בכדי לרכוש את הבגדים הבסיסיים שנשרפו כליל.


שריפה בורו פארק אדמו''ר חסד מעליץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד