כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אנחנו לא רוצים מלחמה"

המתווך האמריקני מסר את ההערות הישראליות על התיקונים הלבנוניים

המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, מסר את ההערות הישראליות על התיקונים הלבנוניים המוצעים לטיוטת הסכם הגבול הימי. במקביל איש דת שיעי בכיר, מחברי מועצת השורא של חיזבאללה, אמר בדרשת יום השישי: "התגובה שלנו על הכוננות הישראלית ברורה – לא תהיה הפקת גז ישראלית לפני שדרישותיה של לבנון ימולאו"

המתווך האמריקני מסר את ההערות הישראליות על התיקונים הלבנוניים
אסדת גז צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה מדווח הבוקר כי סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני והנושא והנותן בסוגיית הגבול הימי, אליאס בו סעב, קיבל מהמתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, את ההערות הישראליות על התיקונים הלבנוניים המוצעים לטיוטת הסכם הגבול הימי. לפי הדיווח, האווירה בביירות לא מצביעה על כך שיש מכשולים גדולים. כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'

באותה נשימה בעיתון הלבנוני צוטט גורם רשמי לבנוני שאמר כי אין ללבנון עוד וויתורים לתת ואת העמדה הזאת שמעו מהנשיא, מישל עון, בארמון הנשיאות מי שביקרו אותו אתמול: "לבנון עומדת על קרקע איתנה ויש לה מספיק מודעות וידע". לפי העיתון, עון אמר כי התשובה הלבנונית על המסר האחרון שהעביר הוכשטיין (מהצד הישראלי) תהיה ברורה וקרובה מאוד.

אותו גורם רשמי שצוטט בעיתון אמר כי כולם וארצות הברית בפרט יודעים שאי אפשר להמשיך עם הסחבת של הסוגייה יותר ממה שהיה עד עכשיו ושלבנון לא מקדישה תשומת לב לאיומים שמגיעים מהצד הישראלי: "המשוואה ברורה ופשוטה – יציבות בתמורה לכך שלבנון תקבל כל זכויותיה". לפי אותו גורם בארצות הברית משקיעים מאמצים כדי לגבש נוסחים שונים של סעיפים שנמצאים בטיוטת ההצעה. לדבריו, כל ניסיון נוסף לבטל את התיקונים של לבנון ייתקל בסירוב בייחוד בסוגיית קו המצופים שלבנון מתעקשת שלא יהיה לו תוקף משפטי לא עכשיו ולא בהמשך ובסוגיית שדה הגז הפוטנציאלי קאנא והזכות המלאה של לבנון לפעול בו מבלי צורך לחכות להסכמה מראש של ישראל בטענה שהיא מעוניינת קודם בהסכם עם חברות הקידוח.

בעיתון דווח כי נודע לו שצרפת גם נכנסה לתמונת המגעים והעבירה מסר ללבנון דרך ראש ממשלת המעבר בביירות, נג'יב מיקאתי, שישראל אינה מתכוונת להביא להסלמה. עוד דיווח העיתון ממקורותיו כי האמריקנים עומדים מאחורי העמדה הישראלית בייחוד בנקודה הקשורה לפיצוי הכספי משדה קאנא כדי לסייע לממשלה בישראל להתמודד עם הקמפיין (בתוך ישראל) נגדה: "ההתעקשות על המילה פיצוי נועדה לצייר מצב שישראל הצליחה להשיג אישור לבנוני לגבי זכותה בשדה קאנא".

במקביל איש הדת השיעי הבכיר, השייח' מוחמד יזבכ, מחברי מועצת השורא של חיזבאללה, אמר בדרשת יום השישי: "התגובה שלנו על הכוננות הישראלית ברורה – לא תהיה הפקת גז (של ישראל) לפני שדרישותיה של לבנון ימולאו. אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אם היא תיכפה עלינו, אז אנחנו מוכנים".

לבנון חיזבאללה אסדת קידוח גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד