כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עוררו את הדוב"

מי אחראי לפיצוץ? הרשויות מאופקות, האזרחים חוגגים

הרוסים עדיין מתאוששים ממשאית התופת שהרסה את אחד מסמלי הכיבוש הרוסי בחצי האי קרים, אך בהודעה הרשמית בה הוכרז על הקמת ועדת חקירה לא הפנו אצבע מאשימה לאוקראינה ששמרה גם היא על איפוק | מנגד, יועצי הנשיא האוקראיני ובכירים אחרים שמחו לאיד והקניטו את הרוסים והיללו את הפיצוץ

מי אחראי לפיצוץ? הרשויות מאופקות, האזרחים חוגגים
הגשר בחצי האי קרים צילום: מתוך טוויטר

התגובות לפיצוץ הגשר קרץ' בחצי האי קרים ממשיכות לזרום בעוד התגובות הרשמיות של המדינות מאופקות ומסרבות לקבל אחריות או להאשים. בלשכת נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טענו כי רוסיה קשורה לפיצוץ. בעוד ברוסיה, לפי שעה, טרם האשימו גורמים מסוימים והודיעו על הקמת ועדת חקירה.

בעוד אוקראינה הרשמית סרבה לקחת אחריות על הפיצוץ כשחשבון הטוויטר הרשמי של אוקראינה הגיב "שריפה חולנית" או "כוויה" בתרגום חופשי על סרטון מהפיצוץ ומשרד החוץ האוקראיני צייץ: "קרים זה אוקראינה", בכירים אוקראינים שמחו לאיד הרוסים.

אולקסי דנילוב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, כתב בחשבון הטוויטר שלו "יום הולדת שמח אדוני הנשיא", כשהוא מצרף את סרטון הגשר הבוער.

גם יועצו של הנשיא זלזניק, מיכאילו פודוליאק, צייץ: "זוהי רק ההתחלה. יש להשמיד כל מה ש'לא חוקי', יש להחזיר את כל מה שנגנב לאוקראינה ויש להשיב את כל מה ששייך לכיבוש הרוסי".

יתרה מכך, שירות הדואר של אוקראינה אף הודיע כי ידפיס בול מיוחד להנצחת הפיצוץ. למעשה, מאז החלה המלחמה בסוף חודש פברואר האחרון, כמה גורמים רשמיים אוקראינים הביעו את רצונם כמה פעמים, לפגוע ולהזיק לגשר קרים, אותו הם רואים כסמל לכיבוש חצי האי קרים על ידי רוסיה.

דוברת משרד החוץ הרוסי מיהרה להתייחס להצהרותיהם של הבכירים האוקראינים. כשהיא מגנה את דבריהם ואמרה כי "התגובה של המשטר בקייב להרס של תשתית אזרחית מעידה על אופיו הטרוריסטי".

ברוסיה מגמדים את הפיצוץ וההישג וטוענים כי אספקת הציוד אכן תושפע מפיצוץ הגשר, אם כי לא בצורה "הרסנית", כפי שניסו לטעון באוקראינה. כמו כן הדגישו כי חצי האי קרים אינו מנותק מרוסיה וכי ישנן ספינות ומעבורות שיכולות להפליג בין רוסיה היבשתית לקרים.

מלחמת אוקראינה רוסיה חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד