כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

האם יש סיכוי למנוע בחירות בבני ברק?

התחושה של רבים היא שמאחורי הקלעים חותר מי שחותר למהלך נרחב בדרך לביטול הבחירות בבני ברק • האם יש לכך סיכוי?

ראש העיר הבא, צילום: יעקב כהן
ראש העיר הבא, צילום: יעקב כהן

שמועות עקשניות סביב רשימת הליכוד בבני ברק מדברות על הסרת מועמדותו של יו"ר הרשימה שלמה אלמגור. עד כה לא הגיש אלמגור כל טופס רשמי בנושא וחשוב להדגיש כי מדובר רק בדיווחים בלתי מאושררים.

במקביל היה מי שניסה להפיץ, כבר במהלך שבוע שעבר, שמועות לפיהן מקיימים גורמים במפלגה המאוחדת של יהדות התורה מגעים עם גורמים במפלגת "בני תורה" של נצח, כולל פגישות אינטנסיביות של ראשי המפלגה עם גורמים המקורבים לקודקודי יהדות התורה בבני ברק. השמועות הוכחשו מכל וכל הן בידי אנשיו של המועמד לראשות העיר חנוך זייברט, והן בידי אנשי בני תורה.

אלא שדי בבליל השמועות הללו כדי להבין שיש עדיין מי שמנסה למנוע קיום בחירות בעיר. לכאורה, המהלך חסר כל סיכוי, שכן ברקע רצות גם רשימות נוספות כמו רשימה שמקורה בשכונת פרדס כץ, רשימת העבודה (יש אומרים שגם מאחוריה עומדים חרדים ואולי גם קודקוד בחסידות מסוימת), הבית היהודי ועוד. גם באשר לרשימת הליכוד, גם במקרה בו יסיר אלמגור את מועמדותו עדיין הרשימה חיה קיימת ונושמת וכל שיקרה הוא הזזתם של נציגי המטה החרדי בליכוד, ובראשם יעקב וידר, למקומות הראשונים.

לכאורה קיים פסק דין של בית הדין של הליכוד לפיו יש להגיש רשימה ליכודית, אבל הדיווחים מדברים על יעוץ משפטי שהורה על כך שמדובר בפסק בלתי חוקי באשר אין כל דרך דמוקרטית לכפות על אדם לרוץ ברשימה.

נזכיר כי בבחירות הקודמות ויתר אלמגור על ריצה עצמאית ברשימת ליכוד, ובתמורה קיבל את תפקיד היעוץ לראש העיר כולל לשכה ואולי עוד אי אלו הטבות. האם יעמדו לרשותו הטבות דומות במקרה בו ימלא טפסים ויסיר מועמדות? מאחר והצדדים אינם מאשרים את המידע, אין כל אפשרות לדעת יותר פרטים אודותיו.

היחיד שיכול למשוך, חוקית, את הרשימה מלהתמודד הוא יריב לוין, אך ברור כי הוא לא יפעל נגד החלטת בית הדין של הליכוד.

פרט נוסף, חשוב, קשור בעובדה לפיה בליל הגשת הרשימות נעשה ניסיון לאחד בין רשימת הבית היהודי לרשימת הליכוד, מתוך הבנה שכל רשימה, בפני עצמה, לא תעבור את אחוז החסימה. וידר, שכחלק מהרשימה היה צריך לחתום על הסכמה, התנגד לאיחוד, שכן המטרה העומדת לנגד עיניו היא לא זכייה במנדט אלא עצם אכיפת בחירות בעיר. מאותה סיבה בדיוק אין שום כוונה במטה החרדי בליכוד לפעול ולעבוד למען הצלחת הרשימה ו/או להקים מטה בעיר – דבר המקטין עוד יותר כל סיכוי לזכייה מנדטית כזו או אחרת.

התחושה של רבים היא שמאחורי הקלעים חותר מי שחותר למהלך נרחב בדרך לביטול הבחירות, הגם שסיכויי הצלחת מהלך שכזה אפסיים.
בחירות מניעה ניסיון סיכוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד