כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פיזר הבטחות ותקף את שקד

נתניהו נוגס בסמוטריץ': "ציבור שמשתלב - מתכווץ למפלגה סקטוריאלית?"

כחלק מהמשך הקמפיין נגד שקד, יו"ר 'הליכוד' קרא הערב בכנס למצביעים סרוגים שלא להצביע לה - תוך שהוא הולך על הראש של רשימת 'הציונות הדתית' כשהוא מבטיח לעגן את תקציב החינוך הממלכתי-דתי. הוא הצהיר שלא יכניס את גנץ לפני סמוטריץ' ובן גביר וחשף: "בסקרים הפנימיים אנחנו על 60.4" | האזינו

נתניהו נוגס בסמוטריץ': "ציבור שמשתלב - מתכווץ למפלגה סקטוריאלית?"
בנימין נתניהו צילום: Sraya Diamant/Flash90

24 ימים לבחירות: יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו המשיך הערב (מוצ"ש) את הפנייה למצביעים מהמגזר הדתי-לאומי במטרה מוצהרת לגרום ל'הבית היהודי' לא לעבור, אך נגס גם ברשימת 'הציונות הדתית'.

בכנס בחירות בבית כנסת בעיר גבעת שמואל, שבראשה עומד מספר 2 ב'בית היהודי' יוסי ברודני, הוא דחה את טענת שקד שתעבור את אחוז החסימה: "זה מה שאמרו ל'תחייה' ועל 'הימין החדש', והם פשוט לא עוברים. אל תבזבזו את הקול שלכם".

יחד עם זאת, ראש האופוזיציה התפתה והחל לנגוס ברשימתם של סמוטריץ' ובן גביר, שמטפסת בסקרים: "ציבור שרוצה להשתלב, פתאום מתכווץ למפלגה סקטוריאלית? עיני לא צרה בחברי לקואליציה, אנשים יכולים להצביע לסמוטריץ' ובן גביר - אבל אני אומר לכם תצביעו למפלגה הדמוקרטית הגדולה עם 25% מהציבור הדתי לאומי".

קריצה נוספת של נתניהו למצביעיו של סמוטריץ' היא הבטחה כי אם יקים את הממשלה הוא יכניס את תקציב החינוך הממלכתי-דתי לבסיס התקציב, הבטחה שחשובה למצביעי המגזר הדתי-לאומי.

נתניהו הצהיר גם כי לא יכניס קודם את 'המחנה הממלכתי' של גנץ לקואליציה לפני 'הציונות הדתית': "זה מופרך, אין סיכוי. מתי לא יכולתי לבנות את המחנה הלאומי? כשהייתה ברית אחים, כשבנט ולפיד אמרו לי על החרדים 'הם לא'. אנחנו עכשיו כפסע ממשלה לאומית, הגרעין יהיה 61 ועם זה אתה יכול לעשות המון".

פלאש 90פלאש 90
נתניהו וסמוטריץ', "המשתה" החל. צילום: פלאש 90

"בסקרים הפנימיים שלנו ביום חמישי אנחנו על 60.4, די תואם את מה שרואים בסקרים האחרונים. אנחנו יכולים להגיע עם הקול שלכם ל63-64 מנדטים, למה? כי אם יהיה יותר קולות לליכוד אתה מגדיל את שיעור אחוז החסימה", סיכם יו"ר 'הליכוד'.

 

בנימין נתניהו איילת שקד בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד