כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המקום צר מלהכיל

לראשונה: קהילת בעלזא מתבססת בשכונת רמת שלמה הירושלמית

לפני כחודשיים נמסרו הדירות של חסידי בעלזא בשכונת רמת שלמה בירושלים, והקהילה מתפתחת בצעדי ענק ובמכפלות. תוך תקופה קצרה, האולם שבבית הכנסת השכן 'שומרי החומות', שנמסר לחברי הקהילה החדשה בסבר פנים יפות, צר מהכיל את המתפללים בנוסח החסידי הייחודי להם, ואת שכניהם תושבי השכונה הוותיקים, אשר מבקשים גם הם להתחמם בשלהבת החסידית 

לראשונה: קהילת בעלזא מתבססת בשכונת רמת שלמה הירושלמית
קהילת בעלזא ברמת שלמה צילום: באדיבות המצלם

לפני שנים מספר, הופתעו חסידי בעלזא לגלות על יוזמה נדלני"ת חדשה, דירות במחיר זול משמעותית מן ההיצע הקלאסי העומד בפני בן הקהילה המבקש להתגורר בירושלים, אשר מטבע הדברים התרכז בעשורים האחרונים בסביבות המרכז העולמי של החסידות בשכונת רוממה, במרחק מה מן "הקריה" בעגה הבעלזאית.

המודעות צעקו "קידוש בבית, לדוד מזמור טיש בקריית בעלזא". הכוונה לטיש המתנהל לפי המנהג בבעלזא בליל השני של ראש השנה, אשר רק תושבי ירושלים יכולים לסעוד את סעודת היום והלילה בביתם ולהשתתף בטיש, כאשר תושבי ערים אחרות נאלצים להתאכסן בעיר הרחק מביתם. המפרסמים הדגישו את היות השכונה המרוחקת והבלתי מוכרת לרוב החסידים חלק מן העיר, ובמרחק הליכה ממרכז החסידות.

עשרות משפחות בעלזאיות רכשו את הדירות בפרוייקט 'נופי שלמה', במחיר אשר מאז זינק מעלה במסגרת עליית המחירים הכללית, אך עדיין מצוי בפער ניכר ממחירי הדירות ברוממה. הפרוייקט שווק בלעדית לחסידי בעלזא, ובכך הוקמה לראשונה קריית בעלזא שניה בתוככי ירושלים עיר הקודש, המשמשת גם כבירת החסידות.

כאשר אזלו הדירות, לא מעט חסידים רכשו בפרוייקטים השכנים, מלבד אלו אשר זכו במחיר למשתכן בשכונה. האכלוס מתקדם גם שם, ומאות משפחות צפויות כבר לעבות את הגרעין הקיים כבר בחודשים הקרובים.

לפני כחודשיים נמסרו הדירות, והקהילה מתפתחת בצעדי ענק ובמכפלות. תוך תקופה קצרה, האולם שבבית הכנסת השכן 'שומרי החומות', שנמסר לחברי הקהילה החדשה בסבר פנים יפות, צר מהכיל את המתפללים בנוסח החסידי הייחודי להם, ואת שכניהם תושבי השכונה הוותיקים, אשר מבקשים גם הם להתחמם בשלהבת החסידית. 

כנהוג בכל בתי המדרש דחסידי בעלזא, נוסדה שעת קביעות עתים מיוחדת, שיעורי תורה נמסרים, ועתה, לאור התרחבות האכלוס כאשר עוד עשרות משפחות קובעות את מגוריהם בשכונה מיד לאחר החגים, העסקנים בוחנים את האפשרויות הקיימות לתפעל את בית המדרש ברצף למשך כל ימות השבוע, במנייני תפילה ושיעורי תורה יומיים, ולא להסתפק בבית מדרש שבתי בלבד.

מחזה מרהיב עין לראות את החסידים מכתתים את רגליהם מדי שבוע במשך חצי שעה לקרית בעלזא להשתתף בטיש של האדמו"ר מבעלזא, ומאידך מצוי לפגוש בשבתות את חברי הקהילה אשר עדיין לא השלימו את המעבר לדירתם החדשה, באים ומשתתפים בתפילות בשכונה, מתוך תחושת חיבור ושייכות לקהילה החמה ההולכת ומתייסדת.

בשיחה עם תושבי השכונה הותיקים שמענו אותם מלאי שיר ושבח על הקהילה החדשה המתפתחת, בציינם את העדינות האופיינית לאברכי בעלזא, לצד ה'ברען' החסידי לו כה חיכו תושבים רבים, והנה סוף סוף הוא מגיע, ובגדול.

כדיין הקהילה נתמנה בהוראת האדמו"ר מבעלזא הגאון רבי יצחק אייזיק כהן, שידוע ומפורסם כתלמחד חכם מופלג, אשר במהרה נתקבל באהבה גם בקרב תושבי השכונה הישנה, וכבר ישב כדיין בעריכת ה'פרוזבול' בערב ראש השנה בבית ההוראה של המרא דאתרא הגר"מ דייטש יחד עם עוד חשובי הרבנים בשכונה.

רמת שלמה חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד