כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המודיעין האמריקאי

פוטין התעמת עם מקורבים על מלחמת אוקראינה

חבר במעגל הפנימי של ולדימיר פוטין הביע חוסר הסכמה לנשיא רוסיה בשבועות האחרונים על טיפולו במלחמה באוקראינה, כך לפי מידע שהגיע לידי המודיעין האמריקני. לא ניתן לאשר את זהותו של המקורב, למרות שהשם נכלל בדיווחי המודיעין האמריקאי

פוטין התעמת עם מקורבים על מלחמת אוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התעמת עם מקורביו בנושא המבצע הצבאי כהגדרתו באוקראינה, כך מגלה המודיעין האמריקאי. אי ההסכמה של חבר במעגל הפנימי של פוטין נחשב מספיק משמעותי כדי שהיא תיכלל בתדרוך המודיעין היומי של הנשיא ביידן. הביקורת מסמנת את האינדיקציה הברורה ביותר עד כה לסערה בתוך הנהגת רוסיה על ניהול המלחמה שהשתבשה עבור מוסקבה, ואילצה את פוטין בחודש שעבר להורות על גיוס של מאות אלפי חיילים בניסיון נואש לנסות לתקן את ההפסדים האחרונים בשדה הקרב.

המידע נחשב מספיק משמעותי כדי שהוא יכלל בתדרוך המודיעיני היומי של הנשיא ביידן עם גורמים אמריקאים אחרים, כך על פי מקורות ששוחחו עם ה'וושינגטון פוסט'.

חוסר שביעות הרצון שהביע חבר המעגל הפנימי של פוטין קשור למה שהמקורב ראה כניהול שגוי של המאמץ המלחמתי וטעויות שנעשו על ידי המערכת הצבאית, לדברי אחד האנשים.

לא ניתן לאשר את זהותו של המקורב, למרות שהשם נכלל בדיווחי המודיעין האמריקאי. דובר המועצה לביטחון לאומי האמריקאי סירב להגיב על הדיווח.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הודה שהיו חילוקי דעות וויכוחים בין בכירים ברוסיה, "יש מחלוקת על המצב. חלק חושבים שאנחנו צריכים לפעול אחרת", אמר פסקוב ל"וושינגטון פוסט". "אבל כל זה חלק מתהליך העבודה הרגיל". אבל פסקוב אמר שדיווח המודיעין האמריקני על אדם במעגל הפנימי של פוטין המאתגר ישירות את המנהיג הרוסי, "ממש לא נכון".

מלחמת אוקראינה רוסיה וושינגטון פוסט ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד