י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ח: "זה כנס על כבוד הגראי"ל וחובה להגיע"

כנס רבני 'דגל התורה' בבית הגרב"מ אזרחי: מה אמר הגר"ח קנייבסקי לגרח"ש ליבוביץ'? • וידאו מדברי הגר"ח מישקובסקי וראשי הישיבות וגלריה

הגר"ח: "זה כנס על כבוד הגראי"ל וחובה להגיע"



עשרות ראשי ישיבות ורבנים התכנסו הערב (א) לכנס תמיכה ברשימות דגל התורה בירושלים - בביתו של ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי בשכונת בית וגן.

עוד קודם לכינוס התבטא הגר"ח קנייבסקי באופן נדיר אודות חשיבותו: היה זה כאשר הגרח"ש ליבוביץ', ראש ישיבות פוניבז' וקמניץ, התלבט האם להגיע. בזמנו, כאשר נוסדה 'דגל התורה', הזמינו הגראמ"מ שך זצ"ל לכנס היסוד, הגרח"ש הסביר לרב שך כי הוא מנוע מכך בשל הכרעת סביו ה'ברכת שמואל' כי יש לציית לבית דין של אותה עיר, והבית דין בירושלים הוא 'העדה החרדית' האוסר כל מעורבות פוליטית.

בשל כך, שקל הגרח"ש שלא להגיע גם הפעם, אולם הגר"ח קנייבסקי ששמע על כך, ביקש להתקשר לגרח"ש ואמר לו באופן נחרץ: "אין מדובר כאן בכינוס פוליטי כלל, אלא בכנס למען כבודו של הגראי"ל, וחייבים להשתתף", ואכן, הגר"ש קיבל את הדברים והגיע.

צפו:


בכנס נשא דברים מקורבו של הגראי"ל משגיח ישיבת 'ארחות תורה' הגר"ח מישקובסקי. בין השאר סיפר הגר"ח כי הביא את טענותיהם של אנשי 'בני תורה' לגראי"ל ושאל לכאורה כיצד ניתן לתמוך במועמד חילוני כאשר חרדי מתמודד? "דרך מועמד חרדי הם הולכים להנציח בעיר את ברקת שיחריב את קדשי ישראל", השיב הגראי"ל וסיפר על מעשה שהיה בבריסק בזמנו במקרה דומה.

גם הגר"י אזרחי תקף בחריפות את 'בני תורה': "אני לא רוצה לדבר נגד, אבל מי שעושה זאת - לא יסולח לו", זעק.

מלבדו השתתפו גם חברי מועצת גדולי התורה: הגר"י שיינר, הגר"א פינקל והגר"ד כהן. והרבנים הבאים: יוסף חיים קופשיץ, בצלאל טולידנו, אהרון חדש, אליעזר יהודה פינקל, משה פינקל, יצחק אזרחי, אברהם סלים, יוסף אפרתי, יוסף חברוני, חזקיהו מישקובסקי, ברוך סולוביציק, נועם אלון, ברוך דוב ליכטנשטיין, שלמה ניימן, יצחק ערנפלד, משה חדש, צבי פרצוביץ, צבי וובר, דניאל וולפסון, משה אורי אייזנשטיין, אברהם מנדלסון, אליהו זילברמן, אליקים פשקס שלום ביתאן, גבריאל יוסף לוי ושמואל בצלאל.

צפו בדבריהם של גדולי התורה:


הגאון רבי ישראל יצחק זילברמן, רב שכונת נווה יעקב מרכז, נפגש היום אחר הצהרים עם נציג 'דגל התורה' הרב ישראל קלרמן, והודה לו על פועלו הרב למען בני התורה, לדברי הרב זילברמן, אף שעקב שמחה משפחתית נבצר ממנו מלהגיע לכנס - הוא בוודאי יורה לתלמידיו ושומעי לקחו להצביע ליהדות התורה כפי הוראתם של גדולי ישראל.

בנוסף, בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים', נשמע הגרב"מ אזרחי מגיב לשאלת אחד הנוכחים לאחר הכינוס באשר לתמונה שפורסמה ובה הצטלמו בביתו אנשי 'בני תורה' "הם פרצו לי לבית". הרבנית, שנכחה גם היא בחדר, הוסיפה: "הם אפילו לא אמרו מי הם".

צפו בגלריה מהמעמד




























































הגרח"ש ליבוביץ והגרב"מ אזרחי

הוראה כנס הגראי''ל הגר''ח הגרח''ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד