כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מבוכה גדולה לפוטין

נהג משאית נשלח על ידי האוקראינים להתפוצץ על הגשר

שירותי הביטחון האוקראינים תכננו את הפגיעה בגשר שמחבר בין רוסיה לחצי האי קרים בשבת האחרונה באמצעות פצצה שהועמסה על משאית. לא ברור אם הנהג שמת, היה מודע לכך שיש בתוך המשאית שלו חומרי נפץ. הפיצוץ היה מכה לכוחות הרוסים הנלחמים בדרום אוקראינה והנחית מכה מביכה לקרמלין

נהג משאית נשלח על ידי האוקראינים להתפוצץ על הגשר
פיצוץ הגשר צילום: צילום מסך

הגשר היחיד שמקשר את חצי האי קרים הכבושה לרוסיה התפוצץ בשבת האחרונה. הפיצוץ שיבש את קו האספקה ​​החשוב ביותר לכוחות הרוסים הנלחמים בדרום אוקראינה והנחית מכה מביכה לקרמלין, שנמצא בפני אבדות מתמשכות. בשדה הקרב והביקורת הגוברת בבית.

הפיצוץ והאש הרסו חלק מגשר מיצר קרץ', שאורכו 19 קילומטרים, לפחות שלושה בני אדם נהרגו, כך לפי הרשויות ברוסיה, שאמרו כי משאית תופת אוקראינית גרמה לפיצוץ.

ממשלת אוקראינה, שמחאה כפיים לנזק, לא לקחה אחריות פומבית לפיצוץ. בכיר אוקראיני אחד, שדיבר בעילום שם בגלל איסור על גורמים רשמיים לדון בנושא, אמר ל'ניו יורק טיימס' כי שירותי המודיעין של אוקראינה עומדים מאחורי התקיפה וכי מדובר בפצצה שהועמסה על משאית שחצה את הגשר.

לא ברור אם נהג המשאית, שכנראה מת בפיצוץ, היה מודע לכך שיש בפנים חומרי נפץ. בסרטון שצולם במצלמת מעקב על הגשר נראה כדור אש ענק. במוקד הפיצוץ מופיעים מכונית סדאן קטנה ומשאית עם נגרר שנוסעות זו לצד זו.

עבור נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שפעל לפתיחת הגשר ב-2018, הפיצוץ היה עלבון אישי ביותר, שהדגיש את קשייו לנוכח ההצלחות המתמשכות של אוקראינה. הפיצוץ הוא סמל לצבא הרוסי שנמצא בחוסר סדר. הכוחות הרוסיים לא הצליחו להגן על הגשר, למרות חשיבותו במאמץ המלחמתי, חשיבותו האישית לפוטין והסמליות החזקה שלו כקשר בין רוסיה לקרים.

פקידים רוסים ובלוגרים צבאיים כבר קראו לנקמה, כאשר אחד מחברי הפרלמנט של קרים הזהיר שכל דבר פחות מתגובה "חריפה ביותר" יראה חולשה. הגשר הוא נתיב האספקה ​​הצבאי העיקרי המקשר בין רוסיה לחצי האי קרים. בלי הגשר, הצבא הרוסי יהיה מוגבל מאוד ביכולתו להביא דלק, ציוד ותחמושת ליחידות רוסיות הנלחמות באזורי חרסון וזפוריז'יה, שניים מארבעת המחוזות האוקראינים שפוטין הודיע ​​שרוסיה סיפחה ב-30 בספטמבר.

"אם הפעם, לא נגיב או לא נגיב חזק, זה יראה באופן סופי שאנחנו חלשים", אמר סרגיי מירונוב, מנהיג מפלגה פוליטית פרו-קרמלין. "החוצפה הקיצונית הזו דורשת תגובה חריפה ביותר".

מלחמת אוקראינה רוסיה פיצוץ האי קרים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד