כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אזרחים מלאים בדם

עשרות הרוגים לאחר מטח טילים לעבר קייב: גינוי ישראלי חריף

מתקפת טילים אכזרית מצד רוסיה נגד אוקראינה במהלך החג שהגיעה עד לקייב הבירה. האיחוד האירופי: "רוסיה מייצגת טרור ואכזריות". ראש הממשלה לפיד "מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסיה אזרחית בקייב". ב'מרצ' קראו להנהגה הישראלית לצייד את אוקראינה במערכות כיפת ברזל

עשרות הרוגים לאחר מטח טילים לעבר קייב: גינוי ישראלי חריף
מתקפת הטילים על קייב צילום: שירותי החירום וצבא אוקראינה

פיצוצים עזים הרעידו הבוקר (שני) ערים רבות ברחבי אוקראינה, כולל קייב הבירה, לאחר חודשים של שקט יחסי בבירה. התקיפות הרוסיות הגדולות והנפוצות ביותר מזה חודשים, נתפסות כהסלמה גדולה מצידה של רוסיה לאחר תקופה של מתקפות נגד אוקראיניות מוצלחות. בנוסף לבירה, דווח על פיצוצים בלבוב, טרנופול וז'יטומיר במערב אוקראינה, דנייפרו וקרמנצ'וק במרכז אוקראינה, זפוריז'יה בדרום וחארקוב במזרח.

עשרות בני אדם נהרגו ו-64 נפצעו, כך אומרים שלטונות אוקראינה. נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר על מוסקבה "יש לנו עסק עם "טרוריסטים", וטען שרוסיה מכוונת למערכת האנרגיה של אוקראינה ולאנשיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהיר שהתקיפות הן נקמה על הפיצוץ בסוף השבוע שגרם נזק לגשר המקשר בין רוסיה לקרים. מנהיגים ברחבי אירופה גינו את התקיפות והוקיעו אותן כ"פשעי מלחמה".

באירופה גינו את התקיפות. "התקפות טילים הן הסלמה בלתי מתקבלת על הדעת", אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. "אני מזדעזע עמוקות מהתקיפות האוויריות הנרחבות ביותר של רוסיה מאז תחילת המלחמה באוקראינה ביום שני".

"זה מהווה עוד הסלמה בלתי מתקבלת על הדעת של המלחמה וכמו תמיד, אזרחים משלמים את המחיר הגבוה ביותר", אמר דובר האו"ם סטפן דוז'ריק בהצהרה.

יומיים לאחר ההרס החלקי של גשר קרים, שהיווה סטירת לחי לנשיא ולדימיר פוטין שפעל להקים את הגשר, שיגרה רוסיה 83 טילים לעבר אוקראינה, 43 מהם הופלו על ידי ההגנה האווירית, כך לפי משרד ההגנה האוקראיני. תושבים נראו ברחובות עם דם על בגדיהם וידיהם.

בישראל התייחסו גם כן להתקפה הרוסית ברחבי אוקראינה, כאשר לראשונה ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב בעצמו ותקף, בניגוד לגינויים קודמים שיצאו מטעם משרד החוץ או 'מפי גורמי'. לפיד כתב: "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסיה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני".

בסיעת 'מרצ' קראו להנהגה הישראלית לצייד את אוקראינה במערכות כיפת ברזל. "זה הדבר המוסרי לעשות כשאזרחים מטווחים בטילים איראניים בגלל טירוף אישי של עריץ צמא-דם", אמרה יו"ר המפלגה זהבה גלאון.

מלחמת אוקראינה רוסיה מטח טילים האיחוד האירופי ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד