כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הוארך מעצר החשודים בהשחתת כלי רכב ערבים

מעצרם של שני קטינים החשודים בהשחתת כלרכב בבעלות ערבית הוארך • "המשטרה עשתה ממעשה קונדס רצח"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בית משפט השלום לנוער בירושלים דחה הערב (א) את בקשת המשטרה להאריך ב-10 ימים את מעצרם של שני הנערים שנעצרו אמש (מוצ"ש) על-ידי משטרת ישראל בחשד לחבלה במזיד ב-8 כלי רכב של ערבים ויידוי חפצים על רכבים חולפים באופן שעשוי לסכן חיים בסמוך לקבר שמעון הצדיק בירושלים. מעצרו של קטין אחד הוארך עד מחר (ב), ומעצרו של השני הוארך עד יום ד' הקרוב בלבד.

לטענת המשטרה, השניים חרטו על כלי רכב של ערבים תושבי המקום באמצעות מפתח ומברג. כרגע הם נחקרים ביחידה לחקירת פשעים לאומניים במחוז ירושלים, תוך שיתוף פעולה מלא עם חוקריהם.

כמו כן, קרוביהם של הנערים התלוננו על תנאים קשים בהם הוחזקו הנערים, כשאחת מהתלונות היא שאחד הנערים נאלץ להעביר את הלילה בשינה על כיסא, ונמנע ממנו להתייעץ עם עו"ד. כמו כן נטען, כי אחד מהנערים נאזק במקום ציבורי על-אף שהוא קטין וזאת בניגוד לחוק.

עו"ד מטעם עמותת 'חננו', איתמר בן גביר, הגיב: "אין גבול למניפולציות של משטרת ירושלים בכלל ושל היחידה לפשיעה לאומנית בפרט: הם הפכו מעשה קונדס של קבוצת ילדים ששורטים כלי רכב לאיזשהו אירוע בקנה מידה של רצח. רק באירועים חמורים כמו רצח וכדומה מבקשים הארכות מעצר של 10 ימים - וטוב עשה בית המשפט שלא נעתר לבקשה. יחד עם זאת, אני סבור שמבקרה שלנו היה צריך לשחרר למעצר בית. המשטרה מפעילה מדיניות סלקטיבית ואכיפה בררנית: אם היה מדובר במקרה הפוך בו ערבי שורט רכבים של יהודים המשטרה לא הייתה עוצרת קטינים ולו ליום אחד".
קטינים איתמר בן גביר משטרה הארכת מעצר רכבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד