כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נתניהו תוקף בחריפות

דיווח: יש תאריך חתימה בין ישראל ללבנון

מתרבים הדיווחים כי ישראל ולבנון קרובים לחתימה על הסכם רשמי בנושא סימון הגבולות הימיים. לפי דיווח בערוץ 'אל ערבי' תאריך החתימה הוא בעוד עשרה ימים

דיווח: יש תאריך חתימה בין ישראל ללבנון
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"נעשות הכנות לקראת הודעה על הסכם רשמי בנושא סימון הגבולות בין ישראל ולבנון". כך מדווח הערוץ 'אל-ערבי' הפרו-קטארי. אותן מקורות מסרו עוד כי "הציפייה היא שב-20 באוקטובר ייחתם ההסכם באופן רשמי באזור ראש הנקרה בגבול בין שתי המדינות".

נשיא לבנון מישל עון הביע אופטימיות באשר להסכם על שרטוט הגבול הימי עם ישראל ואמר כי בשבוע החולף צומצמו במידה ניכרת הפערים בין עמדותיהן של שתי המדינות. "אנחנו מקווים להשלים בתוך כמה ימים את ההסדרים הקשורים בנושא", כתב הנשיא בטוויטר.

ברק רביד מוסיף ומדווח ב'וואלה' מפי בכיר אמריקני כי השליח עמוס הוכשטיין שמתווך בין ישראל ללבנון שלח לצדדים את הנוסח הסופי של ההסכם על הגבול הימי. מדובר בנוסח מתוקן אחרי כמה שינויים בעקבות הפיצוץ במשא ומתן לפני כמה ימים, בשל סירובה של ישראל לקבל את ההערות הלבנוניות.

הוכשטיין ממתין כעת לתגובה של לבנון ושל ישראל. האמריקנים הבהירו כי מדובר בנוסח סופי וכי לא יתקיים יותר משא ומתן. בכיר אמריקני אמר ל'וואלה': "אנחנו מאוד קרובים להסכם"

אמש שוחח נשיא לבנון עם המתווך האמריקני הוכשטיין. לאחר השיחה הודיעה לשכתו של עון כי הוכשטיין הבהיר שטיוטת ההסכם שגיבש היא המסמך הסופי ושאין בכוונתו לנהל מגעים נוספים עם הצדדים. מקורות המעורים בפרטים אמרו לאתר "א-תיאר", המזוהה עם נשיא לבנון, שהטיוטה הסופית תהיה מקובלת על הממשלה בביירות ולהערכתם גם על ממשלת ישראל.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף בעקבות הדיווח את לפיד וגנץ ואמר: "מאחורי גבם של אזרחי ישראל והכנסת, לפיד וגנץ נכנעו לסחטנות של חיזבאללה. הם מעבירים לחיזבאללה במכירת חיסול נכסים אסטרטגים של מדינת ישראל".

לדברי נתניהו, "חיזבאללה ישתמש במיליארדים מהגז כדי להתחמש בטילים ורקטות נגד אזרחי ישראל, ואיראן תתמקם מול ראש הנקרה ומול מאגרי הגז של ישראל. לממשלת המעבר החלשה והחובבנית הזאת אין מנדט לקבל החלטה מסוכנת כזאת במחשכים, ימים ספורים לפני הבחירות".

לבנון ישראל מישל עון יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד