כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
על רקע ההפצצה בחג

בעשרות ערים באוקראינה חוגגים סוכות בצל הטילים

רוסיה תקפה במהלך החג בעוצמה שורה של ערים ויעדים אזרחיים באוקראינה, למרות זאת בעשרות ערים ברחבי המדינה מנסים יהודי אוקראינה לחגוג את החג כהלכתו אחרי הכנות רבות ומורכבות שקדמו לכך

בעשרות ערים באוקראינה חוגגים סוכות בצל הטילים
יהודים חוגגים סוכות באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

ההפגזה על העיר ז'פרוז'יה באוקראינה בערב חג הסוכות, לא מנעה מרב העיר ושליח חב"ד הרב נחום ערנטרוי להקים סוכה גדולה בחצר בית הכנסת. כ-200 מתושבי העיר צפויים לפקוד אותה במהלך החג ומאות נוספים במהלך חול המועד. גם במיקולאייב הסמוכה לחזית הוכנה סוכה גדולה למרות הקושי לצאת מהבית נוכח ירי הרקטות הבלתי פוסק.

סוכות נוספות הוקמו בכל רחבי אוקראינה למרות החרפת המלחמה. הבאים בשעריהן יוכלו גם לברך על "ארבעת המינים" שהובאו לאוקראינה במבצע מורכב.

אם בכל שנה מדובר בלוגיסטיקה לא פשוטה - השנה היא הייתה מסובכת הרבה יותר נוכח העדר הטיסות לאוקראינה והקושי להגיע לערים המופגזות.

למרות זאת, ב"פדרציה היהודית באוקראינה" לא הרימו ידיים ונערכו לכך מבעוד מועד: האתרוגים, הלולבים, ההדסים והערבות יצאו מישראל לאוסטריה לפני כמה שבועות. הם הועברו להונגריה, שם עברו תהליך של מיון ואוחדו לסטים ומשם ברכב קירור למרכז ההפצה בעיר אוז'גורוד (אונגוואר) שבאוקראינה, בסיוע רב העיר ושליח חב"ד הרב וילהלם.

מאוז'גורוד הועברו הסטים לכל רחבי אוקראינה - לרבני הערים ושלוחי חב"ד ואף לקהילות קטנות שבהן אין רב או שליח קבוע - במטרה לזכות את יהודי אוקראינה במצוות החג. סטים נשלחו בידי "הפדרציה היהודית באוקראינה" גם לחיילים יהודים בחבל דונבאס, לבקשתם.

"גם מלחמה לא תעצור אותנו מלהמשיך לספק שירותי דת לכך יהודי באוקראינה באשר הוא ובכל מקום. זה היה מאתגר, אבל אני שמח שהצלחנו ב"ה. ראינו סייעתא דשמיא לכל אורך הדרך" אמר בערב החג יו"ר הארגון השליח הרב מאיר סטמבלר. "אנחנו מאמינים שנזכה כבר היום 'לישב ב'סוכת עורו של לוויתן' בגאולה השלימה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ארבעת המינים חג סוכות חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד