כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הושתלו כדורים בביתו

ארבע שנות מאסר ליהודי ברוסיה: משפחתו תערער

יהודי אזרח רוסיה נידון לארבע שנות מאסר משום ששיתף פוסט נגד המלחמה. לטענת האיש הושתלו כדורי רובה בביתו. עורך דינו אמר שבכוונתו לערער על גזר הדין. הוא מעולם לא היה פעיל בולט או מרכזי באופוזיציה הרוסית או בארגון פוליטי כלשהו במדינה

ארבע שנות מאסר ליהודי ברוסיה: משפחתו תערער
אילוסטרציה צילום: pexels

יהודי אזרח רוסיה קיבל עונש של ארבע שנות מאסר משום ששיתף פוסט בפייסבוק נגד המלחמה באוקראינה, הוא נידון אתמול (שני) לארבע שנות מאסר במושבת עונשין פתוחה.

לב לרמן, בן 66 ששיתף את הפוסט נלקח למעצר מינהלי של תשעה ימים, במהלכו נערך חיפוש בביתו ונמצאו במרתפו כדורי רובה. בעקבות זאת הוא הורשע גם בהחזקת תחמושת, כך מדווחת ליזה רוזובסקי באתר 'הארץ'. לטענת לרמן ואשתו אולגה, הכדורים הושתלו.

מושבת עונשין פתוחה היא מחנה מאסר שאסירים שוהים בו ללא שמירה מתמדת של סוהרים, אך נתונים לפיקוח של הנהלת המחנה. מאסר במושבה כזו נחשב קל יחסית למושבת עונשין רגילה ברוסיה. כך, למשל, האסירים בו מורשים לנוע בחופשיות בשטח המחנה.

לב לרמן, בן 66, נעצר בחודש מרץ האחרון והורשע בארגון אירוע ציבורי בלתי מורשה ובהחזקת תחמושת. הוא מעולם לא היה פעיל בולט באופוזיציה הרוסית או בארגון פוליטי כלשהו במדינה. עורך דינו אמר שבכוונתו לערער על גזר דינו. על פי הדיווח, לרמן טוען כי הכדורים הושתלו בביתו על ידי החוקר שערך את החיפוש. הם טוענים גם שהחיפוש נעשה בניגוד לנהלים, משום שהשכנים שמונו לעדים, כלל לא נכחו בחדר. עורך דינו של לרמן, אלכסיי ויטושקין, אמר ל'הארץ' שבכוונתו לערער על גזר הדין.

עו"ד ויטושקין אמר ל'הארץ' ש"אם משווים את תמלילי הדיונים המשפטיים עם ההחלטה של השופט איוואן קוצ'ין, יש שם סתירות. הוא לא פירש את העדויות אלא הגיע למסקנות משלו. חשבתי שאם הוא מעוות את הדברים עד כדי כך אולי גזר הדין יהיה רך יותר, אבל הוא פשוט חזר על מה שהתובע דרש".

בעבר אמר ויטושקין שההחלטה להשאיר את לרמן - פנסיונר ללא עבר פלילי - במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו היא יוצאת דופן. לדבריו, הוא לא נתקל בהחלטה מסוג זה לאורך עבודתו המשפטית.

'הארץ' מדווח, כי השופטת סבטלנה סמוסנקו, שקיבלה קודם לכן את ההחלטה להותיר את לרמן במעצר עם תום ההליכים המשפטיים נגדו, נימקה אותה בכך שבתו גרה בישראל זה 12 שנה, ושללרמן יש גם קרובי משפחה באוקראינה "שאליה נסע לא אחת בין 2014 ל-2019". אשתו של לרמן הגיעה לישראל לאחר מעצרו. בני הזוג, תושבי העיר ניז'ני נובגורוד, שקלו בעבר להגר לישראל.

לרמן אמנם לא היסס להביע את דעותיו בפייסבוק ואף תמך באלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הכלוא במושבת עונשין, אך הוא מעולם לא היה פעיל בולט או מרכזי באופוזיציה הרוסית או בארגון פוליטי כלשהו במדינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה פוסט פוסט בפייסבוק ישראל ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד