כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר התקיפה הברוטלית

גרמניה תאיץ משלוח מערכות הגנה אווירית לאוקראינה

גרמניה אמורה לספק את הראשונה מבין ארבע מערכות הגנה אוויריות בתוך מספר ימים. החיפזון להגביר את המשלוח מגיע לאחר תקיפות טילים שפגעו בערים הגדולות באוקראינה, כולל קייב. "ירי הטילים על קייב מראה כמה חשוב לספק לאוקראינה מערכות הגנה אוויריות"

גרמניה תאיץ משלוח מערכות הגנה אווירית לאוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

שרת ההגנה הגרמנית כריסטין למברכט אמרה ביום שני כי התקפות טילים רוסיות על מרכזי אוכלוסיה אוקראינים מדגישות את הדחיפות של אספקת מערכות הגנה אווירית לכוחות באוקראינה. המערכות שהובטחו מזמן, שמסוגלות להגן על עיר שלמה, היו אמורות במקור להימסר בסוף השנה אך התקיפות הקטלניות של יום שני שהביאו למותם של עשרות אזרחים, האיצו כעת את משלוח המערכות.

שרת ההגנה למברכט אמרה שהמטח הרוסי הדגיש את הצורך באספקה ​​מהירה של מערכות Iris-T SLM המותקנות על רכב. "ירי הטילים המחודש על קייב והערים הרבות האחרות מראה כמה חשוב לספק לאוקראינה מערכות הגנה אוויריות במהירות", אמרה שרת ההגנה בהצהרה. "התקפותיה של רוסיה עם טילים ומל"טים על אוכלוסייה אזרחית, מעוררות אימה", אמרה.

היא הוסיפה כי הראשונה מבין ארבע מערכות ההגנה האווירית תהיה כעת "מוכנה להגנה יעילה על אנשים בימים הקרובים". הקנצלר הגרמני אולף שולץ הבטיח לספק מערכות ההגנה האווירית לאוקראינה ביוני האחרון. לדברי שולץ, מערכת ההגנה מאפשרת להגן על "עיר גדולה שלמה מפני התקפות אוויר רוסיות".

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, אמרה ביום שני כי גרמניה תעשה "כל מה שהיא יכולה כדי לסייע בחיזוק מהיר של ההגנה האווירית של אוקראינה. זה בזוי ובלתי מוצדק שפוטין מפציץ ערים גדולות ואזרחים בטילים", כתבה בארבוק בטוויטר.

במהלך פגיעות הטילים של יום שני בבוקר, מסר משרד החוץ הגרמני, כי בניין גדול שבו שוכנת קונסוליה גרמנית בקייב נפגעה. עם זאת, הוסיפו כי המשרד לא היה בשימוש מאז פרוץ המלחמה.

גרמניה אולף שולץ מלחמת אוקראינה רוסיה מערכות הגנה מטח טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד