ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הממלכה מענישה

עונשי מאסר על מצרים שציינו את מלחמת יום הכיפורים

עשרה מצרים קיבלו אתמול עונשי מאסר שנעים בין 10 ל-18 שנים בפסק דין בבית משפט בריאד - ערב הסעודית. 10 הנאשמים נעצרו ביולי 2020 בגלל אירוע שארגנו באוקטובר 2019 לזכר מלחמת יום הכיפורים וכעת מוחזקים במעצר למעלה מ-26 חודשים

מלחמת יום הכיפורים: אילוסטרציה
מלחמת יום הכיפורים: אילוסטרציה צילום: מגזין סגולה

בית משפט בסעודיה גזר אתמול (שני) על עשרה תושבים מצריים עונשי מאסר שחלקם באורך של עד 18 שנים בכלא, לאחר שאלו ניסו לקיים אירוע לזכר מלחמת יום הכיפורים לפני שלוש שנים בריאד, בירת סעודיה, כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

על פי הדיווח, הרשויות בסעודיה עצרו את הנאשמים בשנת 2019 ושחררו אותם לאחר כחודשיים. ביולי 2020 נעצרו חברי הקבוצה בשנית ונותרו במעצר עד לגזר הדין המייחס להם חברות בארגון טרור. עוד דווח כי הנאשמים יכולים לערער על פסק הדין בפני בית הדין לערעורים. במקביל, דורשים ארגוני זכויות אדם בינלאומיים את שחרורם של העצורים וטוענים כי העשרה "מימשו את זכויותיהם לחופש הביטוי ולקיום אירועים חברתיים".

בדיון בבית המשפט שהתקיים בסוף השנה שעברה, הוגשו נגד העצורים כתבי אישום לרבות "הקמת עמותה ללא רישיון, תמיכה באחים המוסלמים הטרוריסטים, הפצת שמועות כוזבות וזדוניות בפייסבוק וארגון עצרת ללא רישיון". כך לדברי מספר בני משפחה של אחד הנאשמים ששוחחו עם כלי תקשורת מצריים.

ב-29 באוקטובר 2019 פרסמה הקונסוליה המצרית בריאד בירת סעודיה הצהרה הקוראת לאזרחים מצרים בסעודיה "לכבד את החוקים והתקנות של הממלכה". בהצהרה נאמר כי "זה לא חוקי עבור אזרחים שאינם סעודים להקים קבוצות או גופים" וקראה לבטל ישויות קיימות.

"במקום להגן על האנשים, הקונסוליה המצרית התייצבה לצד הסעודים", אמר קרוב משפחה לארגון זכויות אדם Human Rights Watch לאחר מעצרם. "הרשויות הסעודיות עצרו באופן שרירותי את הגברים האלה, לכאורה כנקמה על שהביעו את המורשת התרבותית שלהם", אמר מייקל פייג', סגן מנהל המזרח התיכון בארגון זכויות אדם Human Rights Watch. "הרשויות הסעודיות מוציאות מיליארדי דולרים על אירוח של אירועי ספורט ותרבות גדולים כדי להתמחק מהתדמית הגרועה של המדינה, אבל המעצרים האלה ממחישים עוד כמה מעט יחס יש לממשלה לזכויות ולתרבות של מישהו אחר".

מלחמת יום הכיפורים מצרים סעודיה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד