כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שערוריית סירופ שיעול

גמביה: המשטרה חוקרת מקרי מוות הקשורים לתרופות

המשטרה בגמביה פתחה בחקירת מותם של עשרות ילדים, אשר נקשרו לארבעה מותגים של סירופ שיעול מיובא. בכירי הסוכנות לבקרת תרופות והיבואנים נקראו לחקירה, כך נמסר מלשכת הנשיא

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פיקסביי

המשטרה בגמביה שבמערב באפריקה פתחה בחקירת מקרי מוות של לפחות 66 ילדים הקשורים לתרופות. נשיא גמביה אדמה בארו אמר כי הרשויות "לא ישאירו אבן על כנה" בחקירה. המשפחות כועסות על מה שקרה, ותוהים מי אשם. ביום רביעי פרסם ארגון הבריאות העולמי התראה עולמית על ארבעת סירופי שיעול - והזהיר שהם עלולים להיות קשורים לפציעות חריפות בכליות ולמותם של הילדים ביולי, אוגוסט וספטמבר.

הורים שכולים סיפרו ל-BBC כיצד ילדיהם לא יכלו ללכת לשירותים לאחר שקיבלו את הסירופים. ככל שמצבם החמיר, המאמצים להציל את חייהם עלו בתוהו. המוצרים יוצרו על ידי חברה הודית שלא הצליחה לספק ערבויות לגבי בטיחותם, כך מסר ארגון הבריאות העולמי.

גם ממשלת הודו חוקרת את המצב. החברה לא הגיבה לבקשת ה-BBC לתגובה. פקידי בריאות בגמביה ועובדי הצלב האדום הלכו מדלת לדלת, כמו גם לבתי מרקחת ולשווקים, ומחפשים את הסירופים כמו גם תרופות אחרות. יותר מ-16,000 מוצרים אותרו עד כה ונלקחו להשמדה, אמר בכיר בצלב האדום ל-BBC.

ביום שישי האחרון, הנשיא בארו נאם לאומה, הביע את צער על אובדן החיים ואמר כי "מקור התרופות המזוהמות ייחקר". הוא הודיע ​​על תוכניות לפתוח מעבדה שתבדוק האם תרופות בטוחות, ולבחון את החוקים וההנחיות הרלוונטיות לתרופות מיובאות.

הוא גם אמר כי "נתון תמותת 66 ילדים אינו שונה בהרבה מהנתונים שנרשמו לתקופות דומות בעבר". הנשיא אמר במוצאי שבת האחרון הצהרה תקיפה יותר, התלה את רישיונו של היבואן החשוד והכריז על חקירת המשטרה. חלק מההורים שאיבדו את ילדיהם אמרו ל-BBC כי הם שוקלים לנקוט בצעדים משפטיים משלהם נגד הרשויות.

סירופ תרופות ארגון הבריאות העולמי אשפוז הצלב האדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד