י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מהפכה בבית שמש: האנגלים יתמכו באבוטבול

לאחר ש'טוב' הודיעה על תמיכתה במועמד אלי כהן, הפתיע ראש העיר המכהן וחתם על הסכם עם האנגלו-סכסים בעיר

אבוטבול. צילום: קובי הר צבי
אבוטבול. צילום: קובי הר צבי

לאחר שתנועת טוב הכריזה על תמיכתה במועמד אלי כהן לראשות העיר בית שמש, הפתיעה היום (א) קהילת האנגלו-סכסים בעיר, שהגיעה לסיכומים עם ראש העיר משה אבוטבול לתמיכה הדדית.

ברמת בית שמש, שהפכה בשנים האחרונות להיות היעד המבוקש ביותר עבור ציבור העולים החדשים מארה"ב ואירופה, מתגוררות קהילות רבות של דוברי אנגלית.

מי שעומד מאחורי הסיכום הם פורום ראשי הקהילה - מספר עסקנים שמאחוריהם עבר עשיר של עשייה למען הקהילה, הללו ישבו עם ראש העיר משה אבוטבול והגיעו לסיכומים מפורטים ולחתימה על 'כתב אמנה' של שיתוף פעולה בין הצדדים, כאשר ראשי הקהילה יפעלו למען הגברת התמיכה במועמדותו של משה אבוטבול לכהונה נוספת בראשות העיר, ואילו ראש העיר מצידו יגביר את שיתוף הפעולה עם בני הקהילה, ויפעל להנגשת השירותים בעיר לציבור דוברי האנגלית.

אחד הסיכומים המרכזיים היה מינויו של ד"ר אפרים רוזנבאום כיועץ בכיר לראש העיר. לצידו של ד"ר רוזנבאום יפעל הפורום של ראשי הקהילה, ובשאלות מרכזיות כמו נושאים כלל-ציבורים, מוסדות וקהילות, יפעלו במשותף יחד עם ראש העיר משה אבוטבול להוביל הישגים עבור תושבי השכונה.

במקביל, תוקם בעירייה מחלקה מיוחדת עבור דוברי האנגלית, בה יהיו לפחות שני עובדים במשרה מלאה, שיסייעו לציבור דוברי האנגלית בשעה שהם נדרשים לשירותי העירייה.

בטקס חתימת האמנה ציין ראש העיר משה אבוטבול כי גם בקדנציה הראשונה ליבו היה קשוב לצורכי דוברי האנגלית ברמת בית שמש, ולכך מינה את הרב ישראל סילברסטיין לרכז את פניית הציבור של דוברי האנגלית, וכן מינה מהנדסת בכירה דוברת אנגלית באגף ההנדסה בכדי שתרכז את כל הבקשות של ציבור דוברי האנגלית.

"לכבוד היא לבית שמש שהיא הפכה להיות יעד מבוקש עבור יהודים יקרים מחו"ל שמבקשים לעלות לארץ ישראל, זו מגמה שמתחזקת כל הזמן ורק מראה כי שמה הטוב של בית שמש יוצא לפניה בכל העולם, אך ללא ספק שעתה - עם יצירת העוגנים עם קהילת דוברי האנגלית ברמת בית שמש - המגמה רק תתרחב, ומי שירוויח מכך יהיה לא רק ציבור דוברי האנגלית, אלא כלל תושבי בית שמש", אמר אבוטבול בסיפוק.

ראוי לציין כי מיד לאחר חג הסוכות החלו ברמת בית שמש במעשים בשטח, ואף הוקם מטה דוברי אנגלית למען משה אבוטבול.

תנועת 'טוב' הגיבה כי היא מקדמת בברכה כל פעולה שמטרתה לפעול לרווחת הציבור האנגלוסקסי בעיר ובכל קואליציה שתקום תפעל 'טוב' לשמר את המגמה הברוכה הזו. "זו בעצם כוונתינו", אומרים ב'טוב', "לדאוג שבכל קואליציה שתקום, תישמר יהדותה של העיר לצד הדאגה לצורכי התושבים. חשוב שיהיה ראש עיר הקשוב לצורכי העיר, ויותר מזה חשוב קיומו של כח חזק במועצה שידאג שראש העיר אכן יקיים את הבטחותיו".
משה אבוטבול אנגלית מטה טוב בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד