כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אלו החידושים שתקבלו

ה'מזימה' העסקית של וואטסאפ: "תשיק מנוי פרימיום לאפליקציה

כמעט עשור תוהים רבים מהו המודל העסקי של אפליקציית המסרים הפופולרית 'וואטסאפ' כשכעת נראה לחברת מטא (פייסבוק) נמאס להחזיק אותה על גבה והיא מפתחת מנוי פרימיום מיוחד עם פיצ'רים ששימוש בהם יעלה כסף 

ה'מזימה' העסקית של וואטסאפ: "תשיק מנוי פרימיום לאפליקציה
וואטסאפ צילום: unsplash

כמעט עשור עבר מאז הודיעה פייסבוק (שמאז הפכה ל-Meta) כי היא רוכשת את אפליקציית ההודעות, WhatsApp, תמורת 19 מיליארד דולר, אז העריכו רבים כי לאחר שהמשתמשים יפתחו בה תלות, תהפוך האפליקציה למנוי בתשלום בכי להפוך לרווחית. כאמור, כמעט עשור עבר מאז, ועד היום היא כמעט ולא מצאה דרכים להפוך את האפליקציה למשתלמת עבורה.

דיווח חדש בימים האחרונים מגלה את התוכניות העתידיות של Meta, אתר WABetaInfo חשף את גירסת הבטא החדשה של וואטסאפ, וגילה פיצ׳ר חדש בשם WhatsApp Premium שמסתתר בתור הגדרות האפליקציה. בכניסה אליו מתברר ששירות הפרימיום החדש לא מיועד ללקוחות רגילים של האפליקציה, אלא יותר למשתמשי 'ביזנעס' ובעלי עסקים 'לצרכי פרנסה בלבד', טרם ברור מה יהיו התנאים להצטרף אליו.

 מנוי הפרמיום בגרסת הבטא // מתוך אתר: WABetaInfo

המצטרפים לוואטסאפ פרימיום יהנו, לפחות בשלב הראשון, משני פיצ׳רים: הפיצ׳ר הראשון, יאפשר לעסקים לחבר 10 מכשירים נוספים לחשבון שלהם בו זמנית. בשלה זה טרם ברור האם הפיצ׳ר יאפשר לעסקים להתחבר לאותו חשבון וואטסאפ באמצעות יותר מסמארטפון אחד, או שמדובר בסמארטפון אחד, ו-9 מכשירים אחרים כמו מחשבים וטאבלטים. 

הפיצ'ר השני יאפשר לעסקים ליצור לינק מותאם להתחלת שיחה עם בית העסק. כך למשל, אם חברת 'טסלה' תצטרף לוואטסאפ פרימיום, היא תוכל ליצור לינק בשם wa.me/tesla, כדי שתוכלו לשוחח עם שירות הלקוחות שלה. את הלינק הזה ניתן לשנות אחת ל-90 יום, ואם תבטלו את המנוי שלכם, הלינק יהפוך ללא זמין, ועסק אחר יוכל לתפוס אותו. 

בעבר אף דווח באתר geektime כי על פי מסמך פנימי שנשלח לעובדי Meta עולה כי מטא הקימה חטיבת מוצר חדשה בשם ״New Monetization Experiences״. כשמטרתה הראשונה היא לבנות פיצ׳רים חדשים ומעניינים ל-3 אפליקציות הדגל של מטא, WhatsApp, Instagram ו-Facebook. אבל בניגוד לאופן שבו וואטסאפ והאחרות השיקו פיצ׳רים החדשים, האפשרויות החדשות שיפותחו יהיו פיצ׳רים בתשלום, בדומה לשירות הפרימיום של טלגרם, המנוי החינמי יהנה מכל מה שהציעה עד כה האפליקציה אולם מנוי הפרימיום יקבל פיצ'רים נוספים לשפר את חווית השימוש אך לא תכונות שאינן קיימות.

 

וואטס אפ וואטסאפ פרימיום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד