כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הקבינט יתכנס מחר

21 יום לבחירות: ישראל ולבנון הגיעו להסכם על הגבול הימי

שלושה שבועות לבחירות: ישראל ולבנון הגיעו להסכם על קו הגבול הימי. לפיד: "הסכם היסטורי שיחזק את ביטחון המדינה ויכניס מיליארדים לכלכלת ישראל" • מחר יתכנס הקבינט, ההסכם יונח על שולחן הכנסת ויאושר בממשלה שבוע ימים לפני הבחירות | כל הפרטים על ההסכם 

21 יום לבחירות: ישראל ולבנון הגיעו להסכם על הגבול הימי
אסדת גז צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

בישראל מודיעים רשמית הבוקר (שלישי) כי היא הגיעה להסכם מול לבנון על גבולות הקו הימי בין המדינות במרכזם חלוקות גם על אסדות הגז המקומיים.

לפי הודעת משרד ראש הממשלה ״טיוטת ההסכם עומדת באופן מלא בעקרונות שהציגה ישראל, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הכלכלי״.

אישור ההסכם יחל מחר בדיון הקבינט המדיני - בטחוני, לאחר מכן יונח ההסכם על שולחן הכנסת לשבועיים ואז יובא לאישור הממשלה ימים ספורים קודם הבחירות לכנסת ה-25.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר: "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון".

ההסכם שכמעט פוצץ, התקדם במהלך סוף השבוע האחרון והחג, אז נעשו שיחות אינטנסיביות בהובלת המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין, מול לבנון ומול צוות המו"מ הישראלי בהובלת ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז.

בשעות האחרונות ישראל קיבלה טיוטת הסכם שעומדת בכל הדרישות הביטחוניות, הכלכליות והמשפטיות שלה, כפי שהנחה רה"מ לפיד.

ראש הממשלה הנחה את מזכיר הממשלה שלום שלמה לכנס ישיבת קבינט ולאחריה ישיבת ממשלה מיוחדת שבה יובא ההסכם לממשלה לאישור ולהנחה על שולחן הכנסת.

ההסכם צפוי להשפיע גם על הבחירות שיתקיימו כאמור בעוד שלושה שבועות. לפיד מייצב עצמו כמנהיג מדינאי שהצליח להביא הסכמים היסטוריים בין ישראל למדינות האזור, בליכוד ינסו לגמד את ההישג ולתקוף את לפיד כמי שוויתר על נסכים אסטרטגיים.

גז מאגר כריש גבול לבנון יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד