כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הילד שריגש מדינה שלמה

תיעוד מרגש ומיוחד: חיזקי טורנהיים חוגג בר מצווה ועלה לתורה

חיזקי טורנהיים נהיה בן 13: הילד שמתגורר ממודיעין עילית וסובל ממחלה נדירה בעצמותיו, עלה הבוקר לתורה וניגש כשליח ציבור לרגל כניסתו לנועם עול תורה ומצוות. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מיוחד מחיזקי - הילד המתוק שמקדש שם שמים בכל הליכותיו וריגש גם בקורונה המונים. צפו 

תיעוד מרגש ומיוחד: חיזקי טורנהיים חוגג בר מצווה ועלה לתורה
חיזקי טורנהיים עולה הבוקר לתורה צילום: ד.ב.

חיזקי (רפאל חזקיהוהכהן טורנהיים ממודיעין עלית, הילד שריגש מדינה שלמה בכל הליכותיו, חוגג היום א' דחול המועד סוכות, בשעה טובה ומוצלחת את כניסתו לעול תורה ומצוות. 

חיזקי בן ה- 13 הוא ילד הסובל ממחלה נדירה, ולמרות הכל הוא רוצה להיות כמו שאר הילדים, הוא ילד חינני וכישרוני, הלומד בתלמוד תורה ברסלב במודיעין עילית ונמנה על חסידי סאדיגורה. 

בתקופת הקורונה בשל היותו בקבוצת סיכון בשל מחלה נדירה שפוגעת בעצמות, נבנתה עבורו קפסולה אישית שבעזרתה הוא יכל לצאת מהבית לתלמוד תורה שכל כך אוהב.

כעת, חיזקי חגג בר מצווה בשעה טובה ומוצלחת, בערב החג הגיע לבית מדרשו של הרבי מסאדיגורה שהניח לו תפילין ורקד עמו זמן רב, והרבי ברכו באריכות ימים ושנים טובות.

הבוקר, (שלישי, א' דחול המועד סוכות) יום הבר מצווה, חיזקי עלה לתורה בבית המדרש של קהילת עדת ירושלים המתמידים בברכפלד שם ניגש כחזן בתפילת שחרית כשהוא יושב על גבי הכסא עמו הוא מתנייד. 

לאחר התפילה נערך קידוש בסוכת בית המדרש כשבני הקהילה רוקדים עמו ביחד ושמחים בשמחתו. 

קודם הבר מצווה בתקופה האחרונה הכינו לו ברשת 'רויאל' בקעיטשע בתפירה מיוחדת למידותיו הקטנות. חיזקי שהיה שמח ונרגש בירך את החנות על כך שהוא מוכן לבר מצווה בצורה מיוחדת. 

כזכור, בתחילת הגל הראשון של הקורונה התפרסמו דבריו של חיזקי טורנהיים, שאמר: "יהודים יקרים, גם אני חזקי כמו כל עם ישראל נמצא סגור ומסוגר ולא יוצא מהבית בגלל וירוס שמשגע את כל העולם והוא יותר קטן מהיתוש שהיה לטיטוס".

הוא הוסיף, "זה נכון שצריך להקפיד על ההוראות ולהנחיות, רציתי לומר לכם שתי נקודות, תמיד צריך להיות במצב רוח שמח ומרומם. ומהניסיון שלי אני אומר לכם שזה עוזר מאוד".

חזקי סיים את דבריו עם האופטימיות הנצחית שלו: "אנחנו עם מעל המזל ובכל רגע הקדוש ברוך הוא יכול לשנות לגמרי את כל התחזיות של הרופאים, אם כולנו נהיה יחד, שמחים וחזקים ננצח כולנו יחד את הקורונה ונקבל את פני משיח צדקנו בקרוב אמן".

בעבר שלח מסר לעם ישראל בערב ראש השנה ואמר: "כל מי שנראה אחרת וחושב אחרת ממך - אפשר לקבל אותו איך שהוא. בואו נקבל על עצמנו החלטה טובה לדבר עם כל אחד בשמחה ובסבלנות וככה תהיה לנו שנה טובה ומבורכת". 

חיזקי משמש כשליח ציבור הבוקר. צילום: ד.ב

חיזקי טורנהיים בר מצווה הרבי מסאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד