ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
"הייתי אוכל הודי"

בראיון שנחשף: נשיא ברזיל הסכים לאכול אדם

בראיון ב-2016, הנשיא הברזילאי ז'איר בולסונארו טען שהוא מוכן לאכול בשר אדם. "הייתי אוכל הודי, אין בעיה בכלל", התרברב הנשיא כשתיאר ביקור בקהילה ילידית שבה הוצעה לו לכאורה ההזדמנות לאכול בשר אדם

בראיון שנחשף: נשיא ברזיל הסכים לאכול אדם
הנשיא בראיון שעורר סערה צילום: צילום מסך

מנהיגים ילידים בברזיל דחו את ההתפארות של בולסונארו שאמר בריאיון בעבר כי הוצע לו לאכול בשר אדם, כשקר נוסף מצד הנשיא של ברזיל שבסוף החודש יתמודד בבחירות לנשיאות. שבט 'יאנומאמי' (Yanomami) שאצלם ביקר בולסונארו טענו כי הם מעולם לא עסקו במעשים כאלה. עם זאת, התיעוד על הקניבליזם של בולסונארו - ששודרו לראשונה בערוץ היוטיוב הרשמי שלו לפני שש שנים - הפכו לוויראליים ברשתות החברתיות ונתפסו על ידי האופוזיציה של ברזיל כהוכחה נוספת להתנהגות רעה של הנשיא.

"בולסונארו גילה שהוא יאכל בשר אדם", כך בפרסומת בטלוויזיה שהופקה על ידי יריבו בבחירות של בולסונארו, לולה דה סילבה, לאחר שהדברים נחשפו. שר התקשורת של בולסונארו, פאביו פאריה, כינה את הפרסומת של לולה "חדשות מזויפות" וטען כי דבריו עוותו. עורכי הדין של בולסונארו דרשו מוועדת הבחירות לאסור את פרסום המודעה. לולה כמעט ניצח את בולסונארו בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות ברזיל ביום ראשון האחרון ומקווה לסיים את העבודה כאשר 156 מיליון ברזילאים יצביעו בסיבוב השני ב-30 באוקטובר.

הנשיא סיפר לעיתונאי ה'ניו יורק טיימס' סיימון על הביקור שלו אצל השבט הברזילאי. "זה היה שהייתי בסורוקורו, והודי מת והם בישלו אותו הם מבשלים הודים, זאת התרבות שלהם", טען בולסונארו לכאורה.

"הגופות שלהם?" שאל העיתונאי.

"הגופות שלהם", מאשר בולסונארו.

"אבל לא לאכול" עונה העיתונאי.

"כן לאכול" עונה בולסונארו, "הם מבשלים את זה במשך יומיים או שלושה ואז אוכלים את זה עם בננה. רציתי לראות הודי מבשל אבל הבחור אמר שאם אתה הולך, אתה חייב לאכול את זה. אני אוכל את זה, אמרתי. אבל אף אחד אחר בקבוצה שלי לא רצה ללכת, אז לא הלכתי. אבל הייתי אוכל הודי, אין בעיה בכלל. זאת התרבות שלהם".

מנהיגים ואנתרופולוגים של שבט יאנומאמי גינו את "הטענות ההזויות והדעות הקדומות" של בולסונארו. הם אמרו לתקשורת הברזילאית: "האנשים שלנו אינם קניבלים, זה לא קיים ולא היה קיים מעולם, אפילו לא בקרב אבותינו", כך אמר אחד משבט יאנומאמי ג'וניור יאנומי לעיתון מקומי.

"בולסונארו הוא שקרן כפייתי", צייצה סוניה גואג'ארה, מנהיגת ילידים שזה עתה נבחרה לקונגרס. לולה הכחיש שהפיצה מידע מוטעה. "ראיתי את הצילומים, זו לא המצאה, אנחנו פשוט רוצים לתת לאנשים לדעת איך היריב שלנו", אמר לתומכים, וטען שזרים מתנערים מברזיל "מחשש של קניבליזם".

ביום שבת האחרון הורה שופט ועדת הבחירות למפלגתו של לולה להסיר מודעה שעלולה לפגוע במוניטין של בולסונארו ולהשפיע על "שלמות תהליך הבחירות". השופט טען כי דבריו של בולסונארו "התייחסו לחוויה ספציפית בקהילה ילידית, שחיה על פי הערכים והמוסר הקיימים בחברה זו", אך זה היה מאוחר מדי והפרסום מסתובב ברשתות החברתיות בברזיל.

ברזיל נשיא ברזיל לולה דה סילבה ז'איר בולסונרו קניבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד