כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחאה נגד המלחמה

המיליארדר הישראלי-רוסי מוותר על אזרחותו הרוסית

המיליארדר הישראלי-רוסי יורי מילנר אמר כי הוא ויתר על אזרחותו הרוסית לאחר שעזב את המדינה ב-2014. מילנר עשה הון מחברות טכנולוגיה סיניות. "הקיץ הזה, סיימנו באופן רשמי את תהליך הוויתור על האזרחות הרוסית שלנו"

המיליארדר הישראלי-רוסי מוותר על אזרחותו הרוסית
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

המיליארדר הישראלי-רוסי יורי מילנר הודיע אתמול (שני) כי הוא ויתר על אזרחותו הרוסית לאחר שעזב את המדינה ב-2014. מילנר הוא המייסד של חברת ההשקעות באינטרנט DST Global, ועשה הון על ידי הימור על חברות טכנולוגיה סיניות, ופלטפורמות המסחר האלקטרוני.

מילנר כתב בציוץ בטוויטר: "משפחתי ואני עזבנו את רוסיה סופית ב-2014, לאחר הסיפוח הרוסי של קרים, והקיץ הזה סיימנו באופן רשמי את תהליך הוויתור על האזרחות הרוסית שלנו". מילנר הוא אזרח ישראלי מאז 1999 ולא ביקר ברוסיה מאז 2014, כך דווח באתר של החברה DST Global. קרנות החברה השקיעו בלמעלה מ-80 חברות ברחבי העולם, שאף אחת מהן לא מבוססת ברוסיה.

למילנר גם אין נכסים ברוסיה, 97% מהעושר האישי שלו נוצר מחוץ למדינה ו"יורי מעולם לא פגש את ולדימיר פוטין, לא בנפרד ולא בקבוצה", כך לפי האתר.

יורי מילנר נולד במוסקבה ב-1961 לאב אוקראיני ולאם מרוסיה, שניהם יהודים. בשנת 1985 סיים יורי את לימודיו בפיזיקה באוניברסיטת מוסקבה. ב-1990 הוא הפך לאחד הסטודנטים הראשונים מברית המועצות שלמדו בארצות הברית, והראשון שלמד בבית הספר לעסקים של וורטון.

בין השנים 1992-1995 עבד בבנק העולמי בוושינגטון הבירה. מילנר הוא אזרח ישראלי משנת 1999. וב-2005 הוא העביר את משפחתו לישראל כאן נולדו שתי בנותיו הראשונות. הוא קנה בית בארה"ב, ב-2011. ב-2014 הוא עבר לקליפורניה שם נולדה בתו השלישית.

מילנר מנסה להתנתק באופן פומבי מרוסיה. בשנת 2018 דווח ה'וול סטריט ג'ורנל' כי כינה בטעות את החברה שלו DST Global "חברה רוסית". העיתון תיקן 13 מאמרים נוספים המכילים את אותה שגיאה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מיליארדר ולדימיר פוטין אזרחות ביטול אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד