כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ציוץ אנטישמי

הזמר המשפיע הסית לאלימות נגד יהודים - ונחסם

הזמר האמריקאי קניה ווסט, שלו עשרות מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות, צייץ בעמוד הטוויטר שלו ציוץ אנטישמי הקורא לאלימות נגד יהודים. טוויטר חסמה את חשבונו, "אדידס" הודיעה כי היא בוחנת מחדש את שיתוף הפעולה שלה עם ווסט, ומאות אלפי גולשים גינו את הזמר

הזמר המשפיע הסית לאלימות נגד יהודים - ונחסם
אילוסטרציה צילום: Pixabay

סערה ברשתות החברתיות: הזמר המשפיע קניה ווסט, שלו עשרות מיליוני עוקבים הקוראים את דבריו, פירסם בטוויטר ציוץ אנטישמי הקורא לאלימות נגד היהודים. טוויטר ואינטסגרם חסמו את חשבונותיו של ווסט, חברת הביגוד וההנעלה "אדידס" הודיעה כי היא בוחנת מחדש את שיתוף הפעולה שלה עם הזמר הנודע, וידוענים מרחבי העולם גינו את הציוץ האנטישמי.

קניה ווסט הוא אחד מן הזמרים המצליחים בעולם. שוויו מוערך בכ-2 מיליארד דולר, מאות מיליונים מכל רחבי העולם שומעים את שיריו ובבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב הוא אף התמודד במפלגה עצמאית נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

ווסט פעיל ברשתות החברתיות השונות, שם עוקבים אחריו עשרות מיליוני עוקבים הקוראים את דבריו בקפדנות ועוקבים אחרי חייו. רבים מושפעים מאוד מדבריו, מה שהופך את ציוציו האנטישמיים למסוכנים ובעלי פוטנציאל לאלימות נגד יהודים.

בשבוע שעבר שיגר ווסט ציוץ ל-31 מיליון עוקביו בטוויטר, בו כתב: "אני ישנוני קצת הערב אבל כשאתעורר אעבור לכוננות רמה 3 כלפי היהודים. מה שמצחיק הוא שאני לא יכול להיות אנטישמי כי שחורים הם בעצם יהודים. שיחקתם בי וניסיתם להחרים את כל מי שמתנגד לאג'נדה שלכם".

הציוץ עורר סערה גדולה מאוד, מאחר והוא קורא למעשה לאלימות נגד יהודים. טוויטר הבינה זאת, והגיבה בצעד חריג: חסימת חשבונו של הזמר הפופולארי. בנוסף, גם אינסטגרם, רשת חברתית נוספת בה לווסט השפעה רבה, חסמה את חשבון הזמר.

דב היינקינד, דמות משמעותית בקהילה היהודית בארה"ב, הגיב בחריפות לציוץ של ווסט וכתב לו: "מה לא בסדר איתך? נראה שנדבקת בווירוס האנטישמיות. תשיג עזרה לפני שיהיה מאוחר מדי".

לאחר הסערה שנוצרה בעקבות הציוץ האנטישמי הודיעה חברת הביגוד וההנעלה "אדידס" כי היא בוחנת מחדש את שיתוף הפעולה שלה עם ווסט, המסב לו מיליונים רבים.

בין מאות אלפי המגיבים לדברי ווסט ישנם שחקני הוליווד רבים ודמויות יהודיות משמעותיות. הפזמונאית היהודייה דיאן וורן כתבה: "צריך להחרים אותו לצמיתות מכל מקום. העובדה שהוא עושה שימוש במילים 'יהודים' ו'מוות' באותו משפט כש-6 מיליון יהודים נרצחו, 2 מתוך 3 יהודים באירופה, היא מבחילה, דוחה וחסרת אחריות".

אנטישמיות בארה"ב טוויטר אינסטגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד