כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא שמעו ממנו"

הבעלים של משאית התופת אומר שקרוב משפחה נהג בה

גבר רוסי בן 25 הוא הבעלים של המשאית שלדברי השלטונות הרוסיים פוצץ את הגשר בקרים ביום שבת האחרון. אבל הוא לא היה במושב הנהג. הוא סיפר כי קרוב משפחה נהג בה, ולא שמעו ממנו מאז הפיצוץ בכביש

הבעלים של משאית התופת אומר שקרוב משפחה נהג בה
רגע הפיצוץ צילום: צילום מסך

רשויות אכיפת החוק הרוסיות הודיעו כי סמיר יוסובוב, תושב העיר הרוסית קרסנודאר - כשעה נסיעה מדרום אוקראינה, הוא הבעלים של המשאית שהפכה לכדור אש בשבת בבוקר מפיצוץ עז על גשר קרץ' המחבר בין רוסיה לאוקראינה בחצי האי קרים.

בסרטון שפורסם באתר 'באזה' ופורסם ברשתות החברתיות סיפר הצעיר בין 25 כי קרוב משפחה מבוגר, מקיר יוסובוב, בן 52, השתמש במשאית. "אין לי שום קשר למה שקרה על גשר קרים", אמר, "זה היה קרוב משפחה מקיר יוסובוב. הוא עסק בהובלת מטענים כל החיים".

קרוב המשפחה בדרך כלל סידר את הזמנות העבודה שלו דרך אתר אינטרנט, אמר סמיר יוסובוב, ולא שמעו ממנו מאז הפיצוץ בכביש. שלושת ההרוגים בפיצוץ, לפי הרשויות ברוסיה, טרם זוהו.

הפיצוץ הרס חלק מהגשר שמחבר בין רוסיה לבין חצי האי קרים שאותו כבשה רוסיה מאוקראינה ב-2014, בתקשורת הרוסית דיווחו על מכל דלק שעלה באש, אבל בהמשך הודו הרוסים כי לפי החשד משאית ממולכדת התפוצצה בגשר, והפיצוץ הביא למספר מכלי נפט שנישאו על רכבת סמוכה לעלות באש. התנועה הופסקה זמנית על גשר הכביש שנפתח בשנת 2018 ונועד לקשר את קרים לרשת התחבורה של רוסיה.

הגשר, שנבנה בהוראת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שימש כקשר תובלה מרכזי לנשיאת ציוד צבאי לחיילים רוסים שנלחמים באוקראינה. הוועדה הלאומית למלחמה בטרור של רוסיה אמרה כי הפיצוץ נגרם על ידי משאית תופת.

מלחמת אוקראינה רוסיה נהג משאית האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד