כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ירד לבידוק ושלף נשק

תחקיר הפיגוע במחסום שועפאט; פרטים חדשים

גורם ביטחוני בכיר מודה כי היו תקלות בתפקוד הכוח במחסום שועפאט במוצאי שבת האחרון, במהלך פיגוע הירי בו נפלה החיילת נועה לזר ז"ל. הערכה: המחבל מסתתר במחנה הפליטים וינסה לבצע פיגוע נוסף

תחקיר הפיגוע במחסום שועפאט; פרטים חדשים
זירת פיגוע הירי במחסום שועפט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

תחקיר הפיגוע במחסום שועפאט במוצאי שבת האחרון העלה כי המחבל הגיע למחסום ברכב עם עוד שלושה אנשים, וסיפר כי אין ברשותו את תעודת הזהות שלו. החיילים ביקשו ממנו לרדת מהרכב ולגשת לעמדה כדי לעבור בידוק. בדרכו לבוטקה הוא שלף את הנשק וירה כ-7 כדורים לעבר החיילים והמאבטחים כך מדווח סולימאן מסוודה ב'כאן חדשות'.

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל עדיין מסתתר במחנה שועפאט, וכי הוא ינסה לבצע פיגוע נוסף. המחבל, עודאי תמימי, תושב מחנה הפליטים שועפאט, הצליח בתוך שניות ספורות לירות ולהימלט לתוך המחנה, כשהוא מסכן עשרות כלי רכב ומשפחות שהיו בקו האש.

עוד דווח, כי שלושה מאנשי כוחות הביטחון נשכבו על הרצפה בגלל רסיסים, תפסו מחסה וביצעו ירי, שפגע בבטונדות של המחסום. "בתוך הבוטקה היו שני שוטרים. מהלחץ דרכו את הנשק וכשבאו להוציא את הקנה ירו איזה שני כדורים ופגעו בכל מיני מקומות, שפגעו במשקוף של הדלת והקיר", אמר ל'כאן חדשות' מקור המעורה בפרטי התחקיר.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי היו תקלות בתפקוד הכוח, אך הוסיף: "אנחנו בעיצומו של התחקיר, לומדים את הדברים שלא היינו בהם בסדר. אנחנו משנים את השיטה. ההגנה על הלוחמים היה בה ליקויים וזה ישתנה. אנחנו לא מרוצים מהתוצאה. נקודה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לסיים אירוע שיש לנו הרוג מבלי שאנחנו פוגעים במחבל".

שועפט מחסום פיגוע טרור פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד