כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רוסיה עזב/ה את הקבוצה

וואטסאפ הוכנסה לרשימת ארגוני הטרור

סוכנות הניטור הפיננסי של רוסיה הוסיפה את ענקית הטכנולוגיה האמריקנית "מטא", חברת האם של פייסבוק, וואטסאפ ואינטסגרם, לרשימת "ארגוני טרור וארגונים קיצוניים" שהיא מנהלת. כל שרותי החברה ייחסמו כליל מעתה לשימוש ברחבי המדינה

וואטסאפ הוכנסה לרשימת ארגוני הטרור
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוכנות הניטור הפיננסי של רוסיה הוסיפה את חברת מטא, המחזיקה בבעלות על פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, לרשימת "ארגוני טרור וארגונים קיצוניים" שלה, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. בעקבות המהלך, כל שירותי החברה ייחסמו כעת ברוסיה באופן מוחלט. 

רוסיה הודיעה בחודש פברואר השנה, כי תגביל את הגישה של תושבי המדינה לפייסבוק, ברקע פתיחת המלחמה באוקראינה, השירות הפדרלי הרוסי לפיקוח על התקשורת, רוסקומנדזור, טען בהודעתו כי מטא, החברה האם של פייסבוק, הגבילה את החשבונות של ארבעה ערוצי חדשות רוסיים. ברוסקומנדזור אמרו כי ההחלטה של מטא מהווה "צנזורה" ופגיעה בזכויות האדם של אזרחיה. עוד ציינו שם כי מאז אוקטובר 2020 נרשמו 23 מקרים שבהם צנזרה פייסבוק מקורות מידע רוסיים.
מטא הודיעה כי תנקוט כמה צעדים כדי להבטיח שהרשת החברתית שלה תהיה בטוחה לשימוש על רקע המלחמה באוקראינה. ניק קלג, סגן נשיא בחברה, אמר כי הוקם "מרכז מיוחד" שיבחן תוכן בעייתי בנוגע למלחמה באוקראינה, ויבדוק מקרים בהם הפלטפורמה מנוצלת באופן שלילי. לדברי קלג, מטא "נוקטת צעדים נמרצים במטרה להיאבק בהפצת מידע שגוי, ומתייגת תוכן של ערוצי תקשורת ממשלתיים ותוכן שבודקי העובדות שלה זיהו כשגוי".

כמו כן, בחודש יוני האחרון ביהמ"ש במוסקבה דחה את הערעור של חברת "מטא", שראתה בחסימה של האפליקציות שלה התנהלות בלתי סבירה, מה שהותיר את האפליקציות חסומות. אולם היום כאמור, רוסיה העלתה הילוך במלחמה נגד החברה והכריזה עליה בנוסף כארגון המעורב בטרור וחסמה כליל את כל שרותיה במדינה.

מטא וואטסאפ מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד