כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"עושה היסטוריה"

ארה"ב מברכת: לפיד שוחח עם הנשיא ביידן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך היום את ראש הממשלה יאיר לפיד על ההסכם ההיסטורי בין ישראל ללבנון על הקו הימי לאחר עשר שנות ניסיונות. הנשיא ביידן ללפיד: "אתה עושה היסטוריה"

לפיד וביידן
לפיד וביידן צילום: Emil Salman/POOL

ראש הממשלה שוחח היום (שלישי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על ההסכם ההיסטורי עם לבנון על הגבול הימי, לאחר עשר שנים של ניסיונות. הנשיא ביידן אמר לרה"מ: "אתה עושה היסטוריה". הנשיא הודה לכל הצוות הישראלי שלקח חלק במגעים ונתנו בהם אמון.

המנהיגים דנו על חשיבות ההסכם, שיבטיח את ביטחונה של ישראל בגבול הצפון ויחזק את הכלכלה הישראלית והלבנונית. רה"מ לפיד הודה לנשיא ביידן על מנהיגותו ועל התיווך האמריקאי במו"מ הימי מול לבנון ומול הצוות הישראלי. ראש הממשלה הביע הערכה מיוחדת למתווך האמריקאי, עמוס הוכשטיין, על עשייתו המאומצת והאפקטיבית.

בנוסף, לפיד הודה לצוות האמריקאי, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ולמתאם למזה"ת וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי ברט מקגורג.

הנשיא ביידן הדגיש בפני רה"מ לפיד את מחויבותו לביטחון ישראל והיציבות האזורית. עוד הוסיף הנשיא, כי היכולת של שניהם לעבוד יחד ולהגיע להסכם, היא הוכחה לקשר החזק והבלתי ניתן לשבירה בין המנהיגים ובין ישראל וארה"ב. המנהיגים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר רציף וקרוב.

בתוך כך מדווח עמיחי שטיין כי בכיר אמריקני אמר על ההסכם כי "מדובר בפריצת דרך בסכסוך שנמשך שנים, זה לא הסכם ניצחון-הפסד. ישראל קיבלה ביטחון לבנון קיבלה כלכלה, ישראל השיגה את כל הדרישות הבטחוניות שהיא ביקשה להשיג, אנחנו לא יודעים אם יש מאגרים. ואם כן כמה הם גדולים או כמה רווח ניתן להפיק מהם, ההסכם מביא תקווה ללבנונים, מאמין שההסכם ייחתם כי הוא קריטי לשני הצדדים. ביידן סיכם עם המנהיגים לעבור לשלב היישום".

ג'ו ביידן יאיר לפיד מתווה הגז לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד