כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קורא לפרסם את הפרטים

ברקע הברכות על ההסכם ההיסטורי, נסראללה מודה

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, מודה ללוחמי ארגון הטרור שבחודשים האחרונים "השקיעו מאמצים כדי להעביר את המסרים הנדרשים לישראל". לדבריו, "עלינו להישאר ערוכים וערניים וזה לא ישתנה עד שנראה שההסכם נחתם"

ברקע הברכות על ההסכם ההיסטורי, נסראללה מודה
נסראללה בנאום הערב צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר הערב (שלישי) כי אם נשיא לבנון מישל עון והבכירים הנוספים תומכים בהסכם הגבול הימי - אז גם מבחינת חיזבאללה הנושא הושלם, "כולנו יודעים שהאויב חושש מהמלחמה יותר מהלבנונים". נסראללה הוסיף כי "למרות כל האיומים הישראליים - היה עלינו לעמוד בכוח ולמנוע מהאויב להוציא את הגז מכריש לפני ההיענות לדרישות לבנון. זו עמדה שיש לציין אותה". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

נסראללה התייחס לשיגור הכטב"מים לעבר שדה כריש ואמר: "אחרי נושא הכטב"מים, לא נזקקנו לשלוח כטב"מים או לבצע כל תמרון בים או ביבשה. המטרה מלכתחילה הייתה לגרום לאויב להבין שההתנגדות רצינית במה שהיא אומרת".

מנהיג חיזבאללה, נסראללה, הודה ללוחמי הארגון שבחודשים האחרונים "השקיעו מאמצים כדי להעביר את המסרים הנדרשים לישראל". ואמר "עלינו להישאר ערוכים ועירניים וזה לא ישתנה עד שנראה שההסכם נחתם". נסראללה אמר קודם לכן כי צריך לראות שהמשלחות יחתמו על ההסכם בנאקורה (כלומר עד שזה לא נגמר זה לא נגמר). נסראללה לא נקב בלוח זמנים, לא נתן אולטימטום עד הבחירות בישראל/עזיבת נשיא לבנון עון את כס הנשיאות בסוף אוקטובר.

לדברי נסראללה, צריך לראות מה יקרה בקבינט. צריך לראות את המשלחות יוצאות לחתום בראס א-נאקורה. נסראללה ציין כי "ראש הממשלה של האויב אומר שהוא מסכים", אבל "כולנו עקבנו אחר ההצהרות המנוגדות של האויב. חילוקי הדעת החריפים וההעלבות ההדדיות וההאשמות בבגידה. זה קיים. הדברים יכולים להשתנות".

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אומר הערב כי עד שהמדינה הלבנונית תגיד שהנושא הושלם לחלוטין ושהדרישות התקבלו, "עלינו להיות עירניים". מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, קורא לפרסם את ההסכם בפומבי ולתת עליו את הדעת ברוח האחריות הנדרשת לחיוב או לשלילה, אבל לא מתוך חיסול חשבונות.

"יש אנשים שרוצים לסגור חשבונות עם הנשיא או עם חיזבאללה, יש אנשים שמייחסים לנו אחריות בקווי הגבול. מבחינתו הים שלנו משתרך עד עזה. ביום שתשוחרר פלסטין לא נישא וניתן על הגבולות", הצהיר.

הכתב לענייני ערבים של 'כאן', רועי קייס מציין כי "הכותרת מנאום נסראללה: נאום זהיר מאוד שלא ממהר לסיים את האירוע. זה לא נגמר עד שזה נגמר. במילים אחרות עד שלא נראה חתימה בנאקורה של שני הצדדים, הכל פתוח".

 

חסן נסראללה לבנון מתווה הגז חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד