כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ניצני מרד בליכוד: לא להקמת מדינה פלסטינית

כ-100 ראשי סניפים ופעילים בולטים, בראשות דני דנון וגרשון מסיקה קראו לכינוס חירום של ועידת הליכוד

דנון. צילום: פלאש 90
דנון. צילום: פלאש 90

לראשונה מאז החל המשא ומתן המדיני - פתח מרכז הליכוד בפעילות לשינוי החוקה כדי למנוע החזרת חלקים ממדינת ישראל: אמש (א) התכנסו כ–100 ראשי סניפים, חברי נשיאות ועידת הליכוד, פעילים מרכזים וחברי מרכז - לכינוס שהתקיים בברקן במועצה האזורית שומרון אצל ראש המועצה גרשון מסיקה, ובו השתתף גם יו"ר וועידת הליכוד סגן שר הבטחון דני דנון.

בסיום האירוע הוחלט על כינוס חירום של וועידת הליכוד בטווח הזמן המידי לדיון בנושא המדיני. מועד הוועידה המדויק ייקבע בסוף השבוע - לאחר חזרת ראש הממשלה מארה"ב. בוועידה ידונו במהלכים המדיניים האחרונים של ממשלת הליכוד ויובאו הצעות החלטה המתנגדות למסירת חלקים מארץ ישראל ושוללות על הסף את הכוונה לייסד ביהודה ושומרון מדינה פלשתינית בגבולות זמניים. ההצעות יחייבו את חברי הסיעה לפעול על פיהם ויכללו שינויי חוקה שיתנו כלים לוועידת הליכוד - שהיא המוסד העליון של התנועה - לאכוף את החלטות הוועידה.

מי שפועל מאחורי הקלעים לקדם את המפגשים הללו הוא חבר מרכז הליכוד וראש מועצת שומרון
גרשון מסיקה. אחד מהחברים היותר פעילים בתנועה, שמטעמים מובנים מבקש למנוע ממשלת הליכוד לוותר על חבלי ארץ במסגרת משא ומתן מדיני.

לדבריו: "אני שמח שמרכז הליכוד עושה את תפקידו ומזכיר לח"כים ולשרי הליכוד על אלו עקרונות הם נבחרו, מהי מורשת הליכוד ותנועת החירות ומהן עקרונות תנועת בית"ר, שאחד מנדריה הוא הקדשת החיים לתחיית המדינה העברית על שתי גדות הירדן".

למעשה משמעותה של קריאה כזו של חברי מרכז ליכוד לכינוס וועידה, הוא שהוועידה תתכנס תוך 30 יום. אף שראש הממשלה אינו חייב לקבל את החלטות הוועידה, התעלמות עלולה לגרום לו בסופו של דבר לאבד את המפלגה ואת כסאו. וועידת הליכוד יכולה אף לקבל החלטה לבחור יו"ר חדש למפלגה כפי שנעשה במפלגת העבודה, ובכך להקשות על ראש הממשלה - שיאבד את הסיכוי לקדנציה נוספת.
מסיקה שומרון ועידה פעילים הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד