ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בעד נתניהו או לפיד

מופתעים? מה חושב הציבור על ההסכם עם לבנון

לפי אחד מסקרי דעת הקהל שפורסמו אמש במהדורות העם חצוי בין לפיד לנתניהו על חודו של אחוז אחד בלבד. באשר לאחוז ההתאמה נתניהו ממשיך להוביל בפער ניכר גם על לפיד וגם על גנץ 

מופתעים? מה חושב הציבור על ההסכם עם לבנון
נתניהו/לפיד/גנץ צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף לסקר המנדטים שפורסם ב'כאן 11', נשאלו המשיבים באשר לדעתם על ההסכם המתגבש עם לבנון בנושא הגבול הימי בין המדינות. "בימים האחרונים", נשאלו, המשיבים, "פורסמו פרטים על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון. ראש הממשלה יאיר לפיד טוען שמדובר בהסכם היסטורי בעוד שראש האופוזיציה בנימין נתניהו טוען שלפיד נכנע לסחטנות של הלבנונים".

ובכן על פי ממצאי הסקר, 34% בלבד מכלל המשיבים חשבו כי ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד צודק ומדובר בהסכם חשוב וטוב לישראל. לעומת 35% מהמשיבים שענו כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו צודק וישראל נכנעה ללבנון, 31% ענו "לא יודע".

בסקר נוסף שפורסם אמש  ב'חדשות 12', נשאלו משתתפי הסקר מה דעתם על הסכם הגז עם לבנון ממה ששמעו עליו עד כה ללא ידיעת הפרטים לעומקם, ובכן 40% השיבו שהם תומכים בהסכם, לעומת 29% מתנגדים לו ו-31% שהשיבו "לא יודע".

באשר להתאמה לראשות הממשלה, נתניהו שוב פותח פער על לפיד וגנץ. לפי סקר מנו גבע עבור 'חדשות 12', מי הכי מתאים לראשות הממשלה – לפיד או נתניהו – 47% השיבו כי נתניהו מתאים יותר בעוד 31% השיבו כי לפיד ראוי להמשיך בתפקיד. כשהוצב נתניהו מול גנץ, נתניהו מוביל עם 46% התאמה לעומת בני גנץ עם 25% בלבד.

יצוין כי נתונים אלו התפרסמו שלושה שבועות בדיוק לתוצאות המדגמים עם סגירת הקלפיות.

בחירות לכנסת ה-25 בחירות לראשות הממשלה יאיר לפיד בנימין נתניהו הסכם הגז ישראל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד