י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מלחמת אוקראינה רוסיה

גופתו של ישראלי שוחררה במסגרת חילופי שבויים

עסקת חילופי שבויים בין אוקראינה לרוסיה הצליחה להחזיר 32 לוחמים אוקראינים כולל גופתו של אזרח ישראלי דמיטרו פיאלקה, שנהרג בחודש ספטמבר כלוחם בצבא האוקראיני

גופתו של ישראלי שוחררה במסגרת חילופי שבויים
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

גופתו של דמיטרו פיאלקה, שעבר מבאר שבע לאוקראינה ב-2015 ונהרג בעת שנלחם נגד הכוחות הרוסי באוקראינה בספטמבר האחרון - שוחררה.

מטעם משרד נשיא אוקראינה נמסר כי 32 חיילי אוקראינה שוחררו כמו גם גופתו של אזרח ישראלי ששוחררה אף היא בחילופי שבויים עם רוסיה. "היום התקיימו חילופי שבויים, הצלחנו לשחרר 32 מהחיילים שלנו ולהחזיר את גופתו של האזרח הישראלי דמיטרו פיאלקה", כתב אתמול אנדרי ירמק, ראש לשכת הנשיא, בטלגרם.

פיאלקה, בן 39, נהרג בזמן שנלחם בצבא הרוסי בספטמבר, לא ברור היכן הוא נהרג. הוא עבר מישראל לאוקראינה ב-2015 כדי לסייע לסבתו החולה, והשאיר אחריו את אמו ואחיו בבאר שבע. פיאלקה החליט להישאר באוקראינה לאחר שהתחתן שם, כך אמר חברו איגור ירקייב לאתר Ynet בספטמבר. פיאלקה התגורר בעיר לבוב שבמערב אוקראינה ולפרנסתו אימן ילדים לשחק כדורגל.

פיאלקה, שהיה בן 39 במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים, כאשר אימו ואחותו מתגוררות בבאר שבע. אשתו שמתגוררת באוקראינה הביעה את הסכמתה לכך שהוא יקבר בבאר-שבע ולא באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה חילופי שבויים באר שבע לבוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד