ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מאלתרים טיפול

מפגינים פצועים באיראן נמנעים מאשפוז מחשש למעצר

אנשים רבים שנפצעו על ידי כוחות הביטחון של איראן על רקע ההפגנות נגד המשטר. נמנעים מטיפול בבתי חולים מחשש שייעצרו. כוחות המשטר סורקים בתי חולים כדי לעצור אנשים פצועים. מפגינים שנפצעו קשה קיבלו טיפול ברחוב

מפגינים פצועים באיראן נמנעים מאשפוז מחשש למעצר
הפגנה באיראן צילום: Iran International

מפגינים איראנים שנפצעו מנסים לטפל בעצמם בבית, לאחר שכוחות הביטחון סורקים בתי חולים כדי לעצור אנשים פצועים. כמה אנשי מקצוע רפואיים איראנים, ששוחחו עם רשת CBS האמריקאית בעילום שם מתוך דאגה לשלומם, אמרו שהם מרגישים חובה לעזור לפצועים, כאשר אחת מהם - שהיא אחות - אמרה שהיא טיפלה בשני מפגינים שגולגולותיהם היו סדוקות. "הם פחדו ללכת לבית החולים", אמרה והוסיפה כי נאלצה לטפל בפצעיהם ברחוב בזמן המהומות.

אחות ומוקדנית איראנית נוספת אמרה: "אנו נדרשים לדווח למשטרה על כל מקרי הירי מכיוון שכל שיחות הטלפון מוקלטות", וציינה כי הסיכון למעצר של מפגינים פצועים הוא אמיתי. ד"ר קייבן מירהדי, איראני אמריקאי ומנהל רפואה פנימית בבית החולים קליפטון ספרינגס בניו יורק, אמר שהוא מקבל כ-500 הודעות אינסטגרם מדי יום ממפגינים פצועים מאיראן, הם מתחננים בפניו לייעוץ רפואי.

הוא אמר שאם הוא לא יצליח להפנות אותם לרופאים טובים שלא יסגירו אותם לשלטונות, הוא ינסה להדריך אותם להשתמש בתרופות ביתיות הטובות ביותר שאפשר. לדבריו, הפציעות שלהם נעות בין שברים ופגיעות ראש משמעותיות, ועד כוויות מדרגה שנייה ושלישית מאלות חשמליות, וכן פציעות מכדורים חיים

לדברי רופא אחר, אמבולנסים בבירה טהראן מעבירים מפגינים פצועים ישירות לתחנות המשטרה. "ברגע שהם נכנסים לבית החולים, יש סוכני מודיעין וחברי משמרות המהפכה שמתעדים את שמם", אמר. רופא נוסף אמר לחדשות CBS. "היה לנו מקרה של מישהו שנורה אבל העדיף להתעוור במקום להתאשפז בבית החולים". הרופא אמר שהוא ואנשי מקצוע רפואיים אחרים שטיפלו במפגינים פצועים בסתר אוימו ללא הרף על ידי הרשויות האיראניות, ועל חלקם הופעל לחץ לחתום על הבטחות להימנע מלטפל במפגינים.

איראן הפגנות באיראן רופאים בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד