כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ירדו למחתרת

עובדים צפון קוריאנים מסתתרים מחשש להישלח לאוקראינה

עובדים זרים מצפון קוריאה נמלטים ומסתתרים ברוסיה לאחר שגילו שהם יישלחו לאוקראינה. העובדים מודעים היטב למשמעות פלישתה של רוסיה לאוקראינה, וחוששים לחייהם. "הפועלים הצפון קוריאנים אינם נראים בשום מקום באתרי הבנייה בימים אלה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

יותר ויותר פועלי בניין צפון קוריאנים שהגיעו לרוסיה בורחים מעבודתם לאחר ששמעו שהם אמורים להישלח לאזורים שבשליטת רוסיה באוקראינה, כך מדווח אתר RFA.

קוריאה הצפונית חסרת המזומנים שולחת גדודי עובדים לרוסיה כדי להכניס מטבע זר, העובדים מעבירים את חלק הארי ממשכורותיהם לממשלה, אבל מה שהם יכולים לשמור לעצמם מסתכם בהרבה יותר ממה שהם יכולים להרוויח בעבודה דומה בצפון קוריאה.

אבל כעת, כשיש ביקוש לבנייה באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה שם שולטים הרוסים, מספר גדל והולך של פועלי בניין צפון קוריאנים נוטשים את עבודתם ומתחבאים, כך אמר אזרח רוסי ממוצא קוריאני לתקשורת באירופה. הוא סיפר כי "הפועלים הצפון קוריאנים ירדו למחתרת אינם נראים בשום מקום באתרי הבנייה בימים אלה. הסיבה לכך היא שהפיקוד הורה להם להפסיק את עבודתם לצורך חקירה פנימית, שכן מספר גדל והולך מהם מנסים להימלט לאחר ששמעו שהם יישלחו לאזור דונבאס באוקראינה". אמר המקור.

העובדים מודעים היטב לפלישה של רוסיה לאוקראינה, לפי המקור. למרות שממשלת צפון קוריאה מסוגלת לשלוט בתקשורת בגבולותיה, היא לא יכולה לשלוט באותה קלות איזה מידע מגיע לאזרחיה מעבר לים. "לאחר שקיבלנו את החדשות שהעובדים יועברו בקרוב לאתר בנייה חדש באוקראינה, וצריכים להסדיר הכל עד סוף ספטמבר, רבים נמלטו. לא רק פועלי הבניין, אלא גם פקידי ההנהלה נמלטים", אמר המקור.

אתרי הבנייה של ולדיווסטוק במזרח הרחוק הרוסי ריקים, אמר מקור ל-RFA. "אני יודע שכמה חברות צפון קוריאניות נמצאות בכוננות כשהפקידים האחראים על ניהול העובדים נמלטו בזה אחר זה", אמר המקור השני. בעיית בריחת העובדים אינה חדשה. גם בתקופות של שלום יחסי, רבים מהצפון קוריאנים שהגיעו לרוסיה נעדרים.

למרות שהסנקציות אוסרות על צפון קוריאה לשלוח עובדים מעבר לים ומונעות ממדינות להנפיק ויזות עבודה לצפון קוריאנים, צפון קוריאה שולחת עובדים לסין ולרוסיה עם אשרות סטודנטים או מבקרים לטווח קצר כדי לעקוף את הסנקציות.

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה פועלים דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד