כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לפני תפילת גשם בסאטמר: התרמה למימון קמפיין

האדמו"ר מסאטמר דרש מחסידיו לפני תפילת גשם - לסייע בקמפיין נגד ממשלת ישראל בעיתונות האמריקאית

האדמו"ר מסאטמר בסוכות
האדמו"ר מסאטמר בסוכות

התרחשות מפתיעה אירעה השנה בוויליאמסבורג בעת 'תפילת גשם', כאשר האדמו"ר - המשמש כש"ץ - כבר עמד ליד התיבה כשהוא לבוש בקיטל, מוכן ומזומן להתחיל בנוסח ובנעימה הידועה. לפתע, הסתובב האדמו"ר וביקש ממשמשו הרב חיים שלמה פישר, שיזעיק אליו בדחיפות את הרב נפתלי הירצקה צוויבל, ראש הכולל ומרבני 'ועד משמרת חומותייך ירושלים' של קהילת סאטמאר.

המשב"ק מיהר לזמן את הרב צוויבל, ומשהגיע האחרון אל האדמו"ר, פנה אליו ואמר לו שהיות ונודע לו שראש ממשלת ישראל - ממשלת הכופרים - מתכונן להגיע לניו יורק להשתתף בעצרת האו"ם, והוא מצפה להתקבל ב'כבוד מלכים' על ידי יהודי ארה"ב ותושביה הכלליים, יש לקדם את פניו 'כיאות'.

"אי אפשר לתת לו להגיע ולקבל כבוד מלכים", הבהיר האדמו"ר, "כאשר הוא מתכנן את הגזירה הנוראה על העם היושב בציון, דהיינו גזירת גיוס בני הישיבות. לכן ברצוני לפרסם ביום שני הקרוב - היום בו תדרוכנה כפות רגליו של נתניהו על אדמת אמריקה - בכל העיתונים הגדולים בארה"ב כולל 'ניו יורק טיימס', 'וושינגטון פוסט' ועוד, מחאת ענק שתתפרס על פני עמוד שלם, ובה ייכתב על כאבה של היהדות החרדית בשל רדיפת הדת הנוראה, של ממשלת נתניהו".

האדמו"ר הדגיש, כי הפרסומים הללו כרוכים בעלות משוערת של 50,000 דולר, וחייבים לגייס את הציבור שיזיל מהונו לשם כך, והוא ביקש מהרב צוויבל שיעלה על מעלות ארון הקודש ויסביר לציבור את נחיצות המהלך והבקשה לממן את הקמפיין.

הרב צוויבל, עשה כמובן כמצווה עליו, ובמשך שבע דקות - לפני תפילת גשם ובמעמד האלפים, הסביר לציבור את חובת המחאה ומטרת הפרסום בעיתונות.

והציבור נענה: כבר אתמול, ישבו העסקנים בכל בתי המדרש של סאטמאר והתרימו את הציבור למימון ההוצאה. כל אחד התבקש שלא לפחות מעשרים דולר למען המטרה. כעת נותר לראות האם המחאה תשיג את יעדיה.
סאטמר מחאה מימון ציונות תפילת גשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד