ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אובמה: "האופציה הצבאית עדיין על השולחן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה • השניים הסכימו: "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני, צריך מעשים ולא רק מילים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ב') עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן.

נתניהו הזהיר את אובמה בפגישה מפני הליכה שולל אחרי ההנהגה האיראנית בתקופה האחרונה.

נתניהו הגיע אתמול לניו יורק ויצא היום לוושינגטון. לאחר הפגישה עם אובמה הוא יחזור לניו יורק שם הוא צפוי לנאום מחר בעצרת האו"ם ולהתייחס לתכנית הגרעין האיראנית.

בתום הפגישה שהתקיימה בדלתיים סגורות יצאו אובמה ונתניהו למצלמות ודיברו עם העיתונאים. אובמה אמר כי הוא ונתניהו הסכימו בפגישתם כי אסור שאיראן תשיג נשק גרעיני.

נשיא ארה"ב אמר כי ברור שמילותיה של איראן לבדן אינן מספיקות, וכי על טהרן לעורר אמון בקרב הקהילה הבינלאומית בעזרת פעולות. עוד אמר שארה"ב נכנסת למשא ומתן עם איראן עיניים פקוחות ותקיים התייעצויות קרובות עם ישראל. הוא הדגיש כי ארה"ב אינה מורידה שום אופציה מהשולחן, כולל האופציה הצבאית.

נתניהו אמר כי הוא מעריך את הבהרתו של נשיא ארה"ב כי וושינגטון מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. הוא הבהיר כי טהרן מחויבת להשמדת ישראל וכי יש לכפות עליה לחדול לחלוטין מתוכנית הגרעין שלה. הוא אמר כי האיום הצבאי האמין והסנקציות הם שהביאו את טהרן לשולחן המשא ומתן, וכי אסור להפחית את הלחץ על איראן עד שתירשם התקדמות שניתן להיות בטוחים בה.

הפגישה בוושינגטון היא הראשונה של נתניהו עם אובמה מאז שנועדו בישראל בחודש מרס, בעת ביקור אובמה בארץ. בהמשך צפוי נתניהו להיפגש בבית הלבן עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובבניין מחלקת המדינה עם מזכיר המדינה ג'ון קרי.

נתניהו הגיע לארה"ב לרגל הכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם, הנערך בניו-יורק. במסגרת הכינוס ינאם מחר נתניהו, והמסר העיקרי שהוא צפוי לנסות להעביר לאיראן, במסגרתה מנסה משטר האייתוללות בטהרן להציג את עצמו כנכון לפשרה בעניין הגרעין.
נתניהו איראן אובמה גרעין וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד